نظارت سخت‌گیرانه برای اجرای پروتکل های بهداشتی در عزاداری های محرم

حجت الاسلام شعبانی گفت: برای اجرای پروتکل های بهداشتی در عزاداری های ماه محرم نظارت سخت‌گیرانه خواهیم داشت.

حجت الاسلام «حسن شعبانی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با تاکید بر اینکه برای اجرای پروتکل های بهداشتی در عزاداری های ماه محرم نظارت سختگیرانه خواهیم داشت، افزود: در این زمینه و برای شروع عزاداری های محرم پروتکل های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دست تهیه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ادامه داد: همان طور که ریاست جمهوری و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اعلام کردند در زمان عزاداری ماه محرم بر رعایت پروتکل های بهداشتی مصرّ هستیم و همچنان که عزاداری محرم برای مردم مهم است، سلامتی مردم نیز برای ما حائز اهمیت است.

شعبانی با بیان این‌که بحث عزاداری محرم یک مطالبه مردمی است، ادامه داد: طی روزهای اخیر عرصه ‌های مختلفی که برای ما مهم بود با رعایت پروتکل‌ها مجوز فعالیت گرفتند و عزاداری های محرم به دلیل اینکه برای مردم به لحاظ معنوی حائز اهمیت است با رعایت پروتکل های بهداشتی و شرایطی که از طرف وزارت بهداشت اعلام خواهد شد، بر پا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آذربایجان شرقی جلسات متعددی برای مشورت و چگونگی برگزاری مراسم های عزاداری با دستگاه های مختلف و هیأت‌های حسینی برگزار شده است و روز گذشته نیز در استانداری با دستگاه‌های مرتبط جلسه‌ای ویژه برپا شد.

شعبانی گفت: پروتکل های بهداشتی به محض اعلام رسمی به اطلاع هیات های حسینی و مردم خواهد رسید و برای اجرایی شدن آن سختگیرانه نظارت خواهیم داشت، چون که سلامت مردم بسیار مهم است و در کنار این موضوع، نمی توانیم به راحتی از کنار مسائل معنوی مانند عزاداری ماه محرم عبور کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر ممنوعیت پذیرایی نذورات در محل عزاداری محرم، افزود: در تمامی استان ها اعلام خواهد شد که هرگونه پذیرایی در محل عزاداری ممنوع است و تأکید بر عزاداری در فضای باز خواهد بود.

کد خبر 954441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha