تعاونی ها ظرفیتی برای حرکت به سمت پیشرفت، عمران و آبادانی هستند

آیت الله مبلغی، به اهمیت و نقش تعاونی ها در زمینه کشاورزی اشاره کرد و گفت: تعاونی ها ظرفیتی برای حرکت به سمت پیشرفت، عمران و آبادانی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، آیت الله«احمد مبلغی» امروز(۷مرداد) در جلسه هیئت اندیشه ورز استان لرستان به بیان نقش تعاونی ها در زمینه کشاورزی پرداخت و اظهار داشت: تشکیل تعاونی برای فعالیت در بخش کشاورزی از قداست مضاعفی برخوردار است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: برای مدیریت و شئون کشاورزی از جمله تعاونی ها لازم است که اعتبار جدی و اساسی در نظر بگیریم.

 

وی گفت: قالب تعاونی ها، ضمیمه شدن دانش و تجربه افراد و برقراری هم افزایی فکری و مالی بین آنها اتفاق می افتد و تلاش ها در جهت پیشرفت، عمران و آبادانی بیشتر، مؤثرتر، مستحکم تر و پرانگیزه تر خواهد شد.

 

آیت الله مبلغی با اشاره به نقش مردم در بحث کشاورزی، اذعان داشت: در این راستا باید نقش مردم پر رنگ تر سود و تعاونی ها می توانند در حرکت به سمت مردمی سازی کشاورزی نقش آفرینی کنند.

 

وی بیان کرد: تعاونی ها می توانند به شکل پویاتری مسئولیت های اجتماعی در زمینه کشاورزی را به نفع مردم و نظام تحقق بخشند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در زمینه کشاورزی نیاز ما به تعاونی ها بیشتر است، اذعان داشت: تعاونی ها آمادگی مسئولیت پذیری را دارند و باید تقویت شوند.

 

در این نشست به کمبودها، آسیب‌ها و چالش‌ها و کمبود نیروهای متخصص، رکود برخی تعاونی ها، وجود دلال ها و واسطه ها در این حوزه، فقدان شناخت کافی به فضای مجازی، فقدان الگوی کشت مناسب و یا عدم اجرایی سازی آن، فقدان زنجیره ارزش کشاورزی، عدم مشارکت بخش تعاونی در نظام مشورت کشاوزی، فقدان خرید تضمینی و... به عنوان چالش های فراروی تعاونی اشاره شد.

 

گفتنی است، در این نشست اعضا هیئت علمی دانشگاه لرستان، نمایندگان کشاورزان و تشکل های کشاورزی و روستایی و مدیر گروه توسعه روستایی دانشکده کشاورزی دانشگاه لرستان، مدیرهماهنگی ترویج سازمان جهادکشاورزی، رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های کشاورزی دامدارن کشاورزی استان و نمونه ملی کشور سال ۹۶، رئیس هیئت مدیره کانون خبرگان کشاورزی استان لرستان حضور داشتند.

کد خبر 954497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha