داغ شهدای منا در دل ها ماندگار است

​صالحی گفت: شهدای منا جایگاه خاصی دارند و داغ شهدای منا ماندگار بر دل ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید عباس صالحی» عصر امروز (سه شنبه 7 مرداد) در ارتباط تصویری زنده با خانواده شهید «اغول بی بی قورچائی» از شهدای منا در شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: همه شهدا جایگاه خاصی دارند اما شهدای منا ویژگی هایی دارند که از بقیه شهدا متمایز می شوند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: از یک سو این شهدا مهاجر الی الله بودند و این وعده الهی است که آن کسی که از منزل خود به سوی بیت الله الحرام حرکت کردند مهجور الی الله است و از اجر خاصی برخوردار خواهد بود.

 

صالحی بیان کرد: این شهدا در اوج عبادت به شهادت رسیدند، اگر حج را قله عبادت ببینیم که آیات و روایات نیز اینگونه است این شهدا در لباس احرام و در منا که اوج عبادت و بندگی است به شهادت رسیدند.

 

وی با بیان اینکه شهدای منا در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند، ابراز داشت: همسر شهیده قورچائی پس از ماه ها از سرنوشت همسر خود بی اطلاع بودند و این مظلومیت این شهید بزرگوار را می رساند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: شهدای منا جایگاه خاصی دارند و داغ شهدای منا ماندگار بر دل ما خواهد بود و بیش از 460 شهید ایرانی در فاجعه منا سال ۹۴ داشتیم که 80 شهید ما از برادران و خواهران اهل سنت بودند که 49 نفر از این شهدا اهل گلستان بودند.

 

صالحی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به شرایط خاص جهان و منطقه حرم الی الله در غربت قرار دارد، افزود: حج و زیارت حرم الشریف بنا بود امن ترین مکان باشد و آب از دل حجاج تکان نخورد ولی متاسفانه این فاجعه رقم خورد.

 

کد خبر 954532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha