توزیع یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان آبادان

امام جمعه آبادان از توزیع یک هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش نهضت تعاون و احسان در آبادان به مناسبت ایام دهه ولایت خبر داد و گفت: این بسته‎ها امروز میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» عصر امروز (سه‌شنبه 7 مرداد) در حاشیه رزمایش نهضت تعاون و احسان که با حضور فرماندار ویژه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه آبادان و معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: از نیمه شعبان سال جاری طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموnند رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه به نیازمندان آغاز شود همه دستگاه‌ها، نهادها، ادارات و ارگان‌های مختلف این شهرستان جزء پیش‌قراولان بودند.

 

امام جمعه آبادان افزود: نهاد امامت جمعه آبادان با همکاری همه خیرین و ادارات، حسینیه‌ها و عشایر عزیزمان، نهادهای مختلف، سپاه و بسیج مراحل مختلفی را در راستای رزمایش مواسات را پیگیری و کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و به گروه‌های هدف رسانده است.

 

وی اضافه کرد: در ستاد کرونا شهرستان آبادان طرحی مبنی بر کمک به افراد مبتلا به بیماری کرونا که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند تصویب شد تا به‌دلیل مشکلات معیشتی وارد بازار نشوند؛ تصمیم گرفته شده تا رزمایش مواسات را مدیریت کنیم و کمک‌های مومنانه را به دست افراد آسیب‌دیده ناشی از کرونا برسانیم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور به دیدار رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اذعان داشت: رهبر انقلاب فرمودند که باید این نهضت تعاون و احسان ادامه‌دار باشد و خدا را بسیار سپاسگذاریم که آبادان جزء اولین شهرهایی است که به این فرمان لبیک گفت؛ ایشان در بخشی از سخنان‌شان فرمودند در این رزمایش به افرادی که طی این مدت از طریق شیوع این بیماری آسیب دیدند و از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند نشدند مورد توجه قرار گیرند که ما نیز آنها را به گروه هدف خود اضافه کردیم.

 

وی با بیان اینکه این رزمایش به مناسبت سالروز نخستین اقامه نماز جمعه کشور امروز برگزار شد ابراز کرد: نهادهای مختلفی در این امر خدا پسندانه شرکت کردند؛ حدود 20 تن برنج از سوی سازمان منطقه آزاد اروند طی دو مرحله برای کمک به نیازمندان اهدا شده است.

 

امام جمعه آبادان از برگزاری مرحله بعدی این رزمایش در روز عید غدیر خبر داد و بیان کرد: علاوه بر سازمان منطقه آزاد اروند؛ شرکت صنایع بهشهر نیز در این رزمایش کمک‌هایی را به نیازمندان اهدا کردند.

 

وی از توزیع یک هزار بسته معیشتی در این مرحله از رزمایش نهضت تعاون و احسان در آبادان خبر داد و عنوان کرد: امروز این تعداد بسته‌های معیشتی با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف شهرستان در میان نیازمندان که بیشتر آنها همان گروه هدف افراد مبتلا به کرونا هستند، توزیع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور یاد آور شد: فردا نیز با همکاری، همراهی، مساعدت و کمک بنیاد برکت حدود 9 تن گوشت مرغ را در میان یک هزار و 500 نیازمندان طی رزمایشی توزیع می‌کنیم.

 

«سید زین‌العابدین موسوی» نیز ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام باقر (ع) اظهار کرد: اکنون شاهد دهمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی و کمک های مومنانه به نیازمندان و افراد مبتلا به کرونا ویروس در شهرستان آبادان هستیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان افزود: در پی شیوع بیماری کرونا مجبور بودیم همه 300 هزار شهروند آبادانی را کنترل کنیم؛ پس از اینکه همه‌گیری این ویروس منحوس افزایش پیدا کرد و وضعیت آبادان به قرمز تبدیل شد تصمیم گرفتیم با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان پلیس کرونا که بعدا تغییر نام داد، از افرادی که مبتلا شده بودند بخواهیم تا کاملا در خانه‌ها قرنطینه شوند.

 

وی با اشاره به اینکه در این امر منوجه شدیم که باید مسائل هزار نفر مبتلا به کووید 19 را در شهرستان آبادان پیگیری کنیم ادامه داد: یکی از مسائلی که باید به آن رسیدگی می‌شد وضعیت معیشتی این افراد بود که البته برخی از این خانواده‌ها هم نیازمند نیستند و بسته‌های معیشتی را نمی‌پذیرند، اما برای آن دسته از افراد نیازمند توانستیم در چندین مرحله این کمک‌هایی را توزیع کنیم.

 

موسوی به اجرای این طرح از ابتدای تیر سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: نتیجه‌ای که از اجرای این طرح در شهرستان آبادان گرفتیم انصافا نتیجه بی‌نظیری است و اکنون وضعیت آمار بیماران شهرستان از لحاظ فوتی، بستری، قرنطینه و ترخیص از بیمارستان کاهش چشم‌گیری داشته است.

 

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی را تا قطع کامل زنجیره کرونا در سطح شهرستان آبادان ادامه می‌دهیم خاطر نشان کرد: امیدوارم ضمن شکست زنجیره کرونا بتوانیم معیشت همه شهروندان سطح شهرستان آبادان را تا جایی که در دسترس و اختیار ما است، تامین کنیم.

 

کد خبر 954559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha