آغاز مرحله دوم طرح مواسات به مدت یک ماه/برنامه های کمیته امداد در دهه ولایت برای نیازمندان

میرشکار از آغاز مرحله دوم طرح مواسات به مدت یک ماه خبرداد و گفت: از امروز هشتم مرداد ماه مرحله دوم طرح مواسات آغاز شده و بسته های غذایی شامل برنج، روغن و مرغ به نسبت تعداد اعضای خانواده به افراد تحت پوشش تقدیم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «اکبر میرشکار» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 8مرداد) در نشست خبری دومین مرحله طرح مواسات و همدلی که در سالن نشست های اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با بیان این که 22 هزار خانواده از این اداره کل مستمری ماهانه دریافت می‌کنند، گفت: در همین چهارماهه ابتدای سال بیش از 20 میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: ما از امروز هشتم مرداد ماه به مدت یک ماه مرحله دوم طرح مواسات را آغاز خواهیم کرد و بسته های غذایی شامل برنج، روغن و مرغ به نسبت تعداد اعضای خانواده به افراد تحت پوشش تقدیم خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان این که در ارتباط با قربانی روز عید قربان کمک های خوبی از مردم دریافت شده است، عنوان کرد: در این راستا نیز از 10 روز پیش کار شروع شده است و تا الان نزدیک به 100 رأس گوسفند و 13 رأس گاو کشتار شده و در شش هزار بسته، بسته بندی شده است.

 

میرشکار با اشاره به این که به امید خدا 12 هزار خانواده یا حتی تمام خانواده های تحت پوشش از گوشت قربانی بهره مند خواهند شد، گفت: امیدواریم با تبلیغی که در رسانه ها صورت می گیرد، بتوانیم به تعداد بیشتری از خانواده ها گوشت قربانی هدیه بدهیم، از این رو عزیزان می‌توانند مبالغ خود را برای این امر خداپسندانه به شماره کارت (6037997900001125) به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) قم واریز کنند.

 

وی بیان داشت: این مسأله نیز قابل توجه است که در این مدت مراجع عظام تقلید از جمله حضرات آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، سیستانی و علوی‌گرگانی و همچنین برخی بزرگان حوزه نظیر آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در این طرح شرکت کرده و مبالغی جهت قربانی هدیه داده اند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: با هماهنگی که با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت گرفته در ایام دهه ولایت یعنی از عید قربان تا غدیر روزانه 8 هزار پرس غذای گرم، طبخ شده و به نیازمندان و فقرای شهر می رسد؛ همچنین با هماهنگی با سپاه پاسداران 50 هزار پرس غذای گرم روز عید غدیر بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

وی با بیان این که خیرین استان قم همواره کمک کار کمیته امداد بوده اند، ابراز داشت: در همین راستان اجاره شش ماهه اول سال تمام مستمری بگیران در این دهه پرداخت خواهد شد و خدماتی نیز در این دهه به بیماران صعب العلاج خواهیم داشت که از جمله آنها اهدای مبالغ نقدی بین 500 هزار تا یک میلیون تومان به 1520 خانواده ای است که یکی از اعضای آنها دارای بیماری صعب العلاج است.

 

میرشکار در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما در مجموعه کمیته امداد تمام هم و غم مان این است که بتوانیم در این شرایط سخت اقتصادی که بر مردم تحمیل شده، گره ای از مشکلات اقشاری باز کنیم که در سخت ترین شرایط زندگی می‌کنند و از شغل و درآمدی برخوردار نیستند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم یادآور شد: خبر خوب دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که با توجه به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی از سوی کمیته امداد برای افراد تحت پوشش، در این ایام 465 خانواده از تحت پوشش بودن کمیته امداد خارج شده و از این پس مستمری بیمه بازنشستگی خود را دریافت می‌کنند.

کد خبر 954871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha