بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای مرمت بقعه متبرکه امامزاده حسین قزوین نیاز است

حجت الاسلام مجیدی گفت: برای مرمت و حفظ بقعه متبرکه امامزاده حسین (ع) قزوین اعتباری بالغ بر ۱۴ و نیم میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، حجت الاسلام «مصطفی مجیدی» بیان کرد: شکاف هایی بر گنبد و ضلع شرقی بقعه امامزاده حسین (ع) ایجاد شده و احتمال ریزش و تخریب این بنای مذهبی و تاریخی وجود دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه وظیفه نگهداری از بقعه و تأمین امکانات اولیه برای رفاه زائران نظیر سرویس بهداشتی و زائر سرا را بر عهده دارد.

 

وی عنوان کرد: برای مرمت و حفظ این بقعه متبرکه اعتباری بالغ بر 14 و نیم میلیارد تومان نیاز است و این در حالی است که موضوع مرمت بقعه به صورت جدی جایگاهی از سوی استان نداشته است.

 

حجت الاسلام مجیدی با اشاره به آغاز مرمت تربت خانه امام زاده حسین(ع) از اول ماه ذی الحجه اظهارکرد: طی 2 سال آینده با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان این بنای تاریخی و مذهبی مرمت و بازسازی می شود.

 

وی با بیان اینکه مجموعه بقاع متبرکه زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می شود، گفت: این اداره پیرو نظرات فنی که در سال های گذشته مبنی بر احتمال ریزش بنای امامزاده حسین (ع) اعلام شده بود، طرح مطالعاتی را با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی آغاز کرد و پس از 2 سال کار روی این طرح تمام مجوزهای لازم اخذ شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: بر این اساس طرح مرمت و تأمین اعتبار در مرحله اول با مبلغ ۱۰ میلیارد ریال آغاز شده است و میراث فرهنگی و مجموعه اوقاف حافظان مطمئنی برای این فضای زیارتی و تاریخی خواهند بود.

کد خبر 954610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha