هفت وقف جدید در کردستان ثبت شد

حجت‌الاسلام کاروند،از ثبت هفت وقف جدید در کردستان خبر داد.

حجت الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به خبرنگارخبرگزاری شبستان درسنندج، اظهار داشت: از ابتدای سال جدید تاکنون هفت مورد وقف جدید در کردستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: با ثبت هفت مورد وقف جدید در کردستان از اول امسال تاکنون تعداد موقوفات این استان ۲ هزار و ۲۷۵ مورد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان اذعان کرد: از این تعداد وقف جدید،  چهار مورد مربوط به شهرستان سقز شامل وقف مشارکتی خانه عالمبه شهر سنته، وقف مشارکتی روستای حسن سالاران، وقف مشارکتی روستی قره چره و وقف یک باب منزل برای کمک به کودکان یتیم است.

وی افزود: همچنین یک مورد از وقف‌های جدید یک واحد آپارتمان مسکونی از سوی واقف خیراندش عبدالمجید کرمی با نیت کمک به نیازمندان در شهرستان بیجار ثبت شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲ مورد نیز مربوط به واقفان خیراندیش فرهاد زندی و فرهاد حیدری در سنندج شامل یک قطعه زمین برای آرمستان روستای کیله سفید و یک باب منزل برای ساخت مسجد در روستای دوشان است.
 

وی افزود: در حال حاضر از مجموع موقوفات استان، ۶۴۳ مورد شامل زمین، منزل مسکونی و غیره، یک هزار و ۵۱۹ مورد مسجد، ۲۷ مورد حسینیه، ۲ مورد زینبیه، ۱۴ مورد تکیه، ۶۷۸ آرامستان و یک باب دارالقران است.

حجت‌الاسلام کاروند در پایان خاطرنشان کرد:  بیشترین نیات واقفان در وقف‌های جدید همانند گذشته بیشتر وقف بر مساجد، فعالیت‌های قرآنی، احداث خانه عالم و کمک به افراد نیازمند است، از واقفان در خواست  می کنیم نیات خود را بر مسائل روز جامعه نیز سوق دهند.

گفتنی است،در حال حاضر ۲ هزار و ۲۷۵ موقوفه با ۱۵ هزار و ۸۵۷ رقبه متصرفی، ۲ هزار و ۸۹۵ غیرمتصرفی و ۱۱۵ اشتراک و تولیت در استان کردستان وجود دارد.

 

کد خبر 954695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha