اعطای لقب سر به سایمون گس نشان داد توهین ها سرخود نبوده

فاطمه آلیا: سایمون گس سرخود و تصادفی به ملت ایران اهانت نکرده بلکه هماهنگی‌هایی با دولت انگلیس داشته است/فراموش نمیکنیم چرچیل قرآن را بلند کرد و گفت: تا وقتی که مسلمانان پای‌بند به قرآن هستند کاری از پیش ...

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که دادن لقب "سِر" به سفیر انگلیس در ایران از سوی ملکه این کشور حاوی چه پیامی است، به خبرنگار شبستان گفت: در ادبیات سیاسی کشور انگلیس معمولا لقب سر بالاترین مقام‌شان است که دادن این لقب به سفیر این کشور حاوی دو پیام است.

وی ادامه داد: یکی از این پیام‌ها این است که سایمون گس سرخود و تصادفی به ملت ایران اهانت نکرده است بلکه هماهنگی‌هایی با دولت انگلیس داشته است که این کار را انجام دهد.

آلیا بیان کرد: پیام دوم این حرکت ملکه انگلیس ادامه دشمنی و کینه‌توزی روباه پیر استعمار با ملت ایران است که به جای عذرخواهی از ملت و جبران برخورد و موضع جاهلانه و متحجرانه سفیرشان یک لقب را نیز به وی می‌دهند و این سفیر را تشویق می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران همه این کارها را می‌بیند و اعتقاد دارد که نه تنها در حال حاضر بلکه در تمامی دوران‌ها چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و چه در حمایت از شاه خائن و چه در جنگ جهانی دوم و چه در بحث تحریم‌های غیر قانونی علیه ایران همواره انگلیس دشمنی خود را با ملت ایران داشته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: در طول تاریخ همواره دولتمردانی در انگلیس بر سر کار بودند که به دلیل مغایر دانستن روح اسلام با غارتگری و سلطه‌گری خودشان همواره دشمن اسلام بودند و مردم ایران هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنند که چرچیل نخست‌وزیر انگلیس قرآن را بلند کرد و گفت: تا وقتی که مسلمانان پای‌بند به قرآن هستند ما کاری از پیش نمی‌بریم، بنابراین دولتمردان این کشور بعد از آن مبارزه با محتوای قرآن را در دستور کار قرار دادند.

وی بیان کرد: دشمنی انگلیس با ملت ایران نه تنها به دلیل منابع و سرمایه‌های ملی کشورمان است بلکه با دین، اعتقادات و مقدسات ملت ما نیز است.

آلیا در ادامه با اشاره به بسته شدن دفاتر پرس تی وی در انگلیس گفت: علی‌رغم ادعاهایی که دارند و دم از حقوق بشر و آزادی بیان می‌زنند می‌بینیم هر وقت منافع‌شان ایجاب می‌کند نقض حقوق بشر می‌کنند و مانع آزادی بیان می‌شوند.

وی ادامه داد: نمونه این نقض حقوق بشر و مقابله با آزادی بیان که اخیرا نیز در این کشور اتفاق افتاده است، ممانعت از فعالیت خبرنگاران یک شبکه تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران است که این کار آنها قطعا بار دیگر دشمنی‌شان را با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد.

پایان پیام/


 

کد خبر 9547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha