عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در جایگاههای موقت سنندج ممنوع است

حیدری، گفت: عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان در جایگاههای موقت سنندج ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، لقمان حیدری،امروز(8مرداد)در جمع خبرنگاران استان درسنندج اظهارداشت: امسال هیچ جایگاهی برای عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان تعیین نشده است،به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی اداره دامپزشکی کل کشور و ستاد ملی کرونا امسال عرضه دام زنده در جایگاههای موقت سطح شهر ممنوع است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج افزود: قربانی کردن یکی از سنت های حسنه است که مسلمانان در ایام عید سعید قربان نسبت به انجام این عمل خیرخواهانه اقدام می کنند.

وی بیان کرد: هر ساله شهرداری هم در راستای رفاه حال شهروندان در دسترسی آسان به دام زنده نقاط مختلفی را جهت عرضه دام در نظر می گرفت.

این مقام مسئول اذعان کرد: علاوه بر تعیین نقاط برای عرضه دام، اکیپ های خدمات شهری هم در نقاط مختلف جهت تنظیف مکان های عرضه دام مستقر می شدند.

وی افزود: متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بر اساس دستورالعمل صادر شده از سوی اداره دامپزشکی کل کشور و ستاد ملی کرونا و با هدف لزوم حفظ سلامتی، جلوگیری از تجمع و رفت و آمد شهروندان، عرضه دام زنده در جایگاههای موقت سطح شهر ممنوع است و هیچ جایگاهی هم برای فروش دام در این ایام تعیین نشده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج عنوان کرد: شهرداری مناطق به صورت مستمر از سطح شهر بازدید می نمایند و اجازه عرضه دام زنده در این ایام را نخواهند داد.

وی در پایان  تاکید کرد: كشتارگاه صنعتی دام سنندج با رعايت پروتكل های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و ستاد ملی كرونا در روز عيد سعيد قربان آمادگی لازم به منظور كشتار دام های قربانی و تحويل لاشه های استحصالی به متقاضيان را با ارائه خدمات رايگان دارد.

 

 

کد خبر 954737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha