اجرای طرح «قربانگاه ابراهیمی» در ۱۰شهر مازندران

حجت الاسلام عالیشاه از اجرای طرح «قربانگاه ابراهیمی» در شهرهای رامسر، کلاردشت، تنکابن، نور، نوشهر، ساری، مرزن آباد، چالوس، آمل و بابل خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۵هزار رأس دام سبک و سنگین برای توزیع بین نیازمندان قربانی شود.

حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه طرح قربانگاه ابراهیمی با رعایت اصول بهداشتی در 10 شهر‌ مازندران اجرا می‌شود، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده ۵ هزار راس گوسفند امسال از سوی خیران در روز عید قربان قربانی و در بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران افزود: طرح قربانگاه ابراهیمی با توجه به شرایط فعلی و اوج گیری کرونا و تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا و  سازمان دامپزشکی کشور درخصوص عدم اجرای طرح قربانی در اماکن عمومی، امسال با محدودیت خاص و رعایت اصول بهداشتی در شهرهای رامسر، کلاردشت، تنکابن، نور، نوشهر، ساری، مرزن آباد، چالوس، آمل و بابل اجرا می‌شود و با حفظ کرامت و عزت خانواده‌های تحت حمایت نذورات قربانی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به اینکه در عید قربان پارسال 3هزار رأس دام سبک و سنگین قربانی و بین نیازمندان توزیع شده بود، افزود: سال گذشته مشارکت خیرین و نیکوکاران برای قربانی نذری جهت توزیع بین نیازمندان بیش از چهار میلیارد تومان بوده است.

 

وی به اقدام خیرخواهانه یک خیر مازندرانی برای اهدای 100رأس گوسفند و گوشت جوجه کباب برای توزیع بین 10هزار نفر اشاره کرد و گفت: خیرین عزیز برای مشارکت در اجرای طرح قربانگاه ابراهیمی می توانند  کمک های نقدیشان را با شماره گیری کد دستوری #011*1*8877* واریز نمایند

 

حجت الاسلام عالیشاه به فعالیت هزار و 500شورای زکات و 180مرکز نیکوکاری در استان مازندران اشاره کرد و افزود: شوراهای زکات هر روستا و هر کدام از این مراکز نیکوکاری موظف به تامین دو رأس گوسفند جهت انجام ذبح شرعی و توزیع بین نیازمندان هستند.

 

وی خاطرنشان شد: با توجه به شیوع کرونا و عدم ذبح گوسفند در شرایط غیر بهداشتی، کمیته امداد استان مازندران و ادارات تابعه و سایر مراکز نیکوکاری تحت پوشش این اداره کل در روز عید قربان و یک روز بعد از عید آماده هرگونه همکاری با مردم شریف استان جهت انجام قربانی هستند و تمامی مراحل کار به صورت رایگان انجام خواهد شد.

کد خبر 954777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha