عزاداری ماه محرم در قالب رعایت قوانین بهداشتی در البرز برگزار می شود

آیت الله حسینی همدانی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: آئین های مذهبی بزرگداشت عید غدیر و عزاداری ماه محرم در قالب رعایت قوانین بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « آیت الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی» طی نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به مناسبت های مذهبی در البرز با محوریت عید غدیر و ایام عزاداری ماه محرم که چهارشنبه 8 مرداد در دفتر نماینده ولی فقیه در البرز برگزار شد گفت: عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا با رعایت قوانین بهداشتی در سطح استان البرز برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در البرز افزود: ایام ماه ذیحجه که شهادت حضرت امام محمدباقر(ع) نیز در همین ماه و این روز است، برکات بسیار زیادی دارد و عواید فراوانی که مومنان با توجه به فرصت های این ماه گرانقدر از آن برخوردار می شوند.

امام جمعه کرج ادامه داد: بیماری کرونا شیوع یک ویروس است که در جامعه با آن روبه رو هستیم و به نوبه خود اثرات سنگینی را به همراه دارد با وجود این با تأمل به نظام خلقت درمی یابیم که برای نظام عالم این مطلب شرّ نیست.

وی توضیح داد: وضعیت استان البرز از نظر شیوع بیماری کرونا در حالت قرمز است و این در حالی است که آئین غدیر و محرم را پیش رو داریم و باید با توجه به این وضعیت آئین گرامیداشت روز غدیر و عزاداری ماه محرم برگزار شود.

آیت الله حسینی همدانی مطرح کرد: رعایت قوانین بهداشتی در جریان برپایی مراسم های مذهبی به ویژه در ایام محرم یکی از الزاماتی است که مردم و هیئت های مذهبی خود را متعهد به آن می دانند.

کد خبر 954897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha