دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به بهترین سامانه ثبت اطلاعات کشور است

گویا با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به بهترین سامانه ثبت اطلاعات کشور است، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های این سامانه در دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشوراستفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مهدی گویا» در نشست اعضای ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: اجرای برنامه‌های غربالگری در حوزه بهداشت مهم ترین راهکار در جلوگیری از انتقال بیماران کرونایی به مراکز درمانی است؛ باید با حمایت همه جانبه، خدمات رسانی به شکلی ارائه شود که از ارجاع بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی جلوگیری شود.

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: باید در کوتاه‌ترین زمان اقدامات درمانی و مراقبتی برای بیماران صورت بگیرد و این امر با اعلام نتیجه تست درکمتر از ۲۴ ساعت میسر می شود.

 

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های غربالگری نقش موثری در کنترل بیماری کرونا دارد، ادامه داد: ارائه خدمات به صورت سرپایی در مراکز درمانی یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت است؛ هم چنین برنامه‌های نظارتی و بازرسی‌های میدانی نیروهای ستادی حوزه بهداشت از عملکرد واحدهای زیر پوشش افزایش پیدا خواهد کرد.

 

گویا گفت: سیاست‌های استراحت‌های ساعتی، روزانه و هفتگی برای تلاشگران عرصه سلامت باید مورد توجه قرار گیرد؛ هم چنین دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجهز به بهترین سامانه ثبت اطلاعات کشور است؛ می‌توان از ظرفیت‌های این سامانه در دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور استفاده کرد.

 


 

کد خبر 954909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha