برپایی ۱۰۰ برنامه در قالب ۳۵ عنوان در ۸۵ بقعه و اماکن مذهبی به مناسبت دهه ولایت

حجت الاسلام دشتکی با اشاره به اجرایی برنامه های دهه ولایت با محوریت بقاع متبرکه به مناسبت دهه ولایت گفت: برپایی ۱۰۰ برنامه در قالب ۳۵ عنوان در ۸۵ بقعه به مناسبت دهه ولایت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام علی دشتکی» چهارشنبه 8 مرداد در جمع خبرنگاران از ویژه برنامه دهه ولایت با محوریت بزرگداشت عید غدیر خم خبر داد و گفت: دهه ولایت و امامت در امتداد عیدالله اکبر یعنی عید سعید غدیر خم نشانه و رمزی است که در جریان خط ولایت است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز با اشاره به برپایی دعای پر فیض عرفه در مساجد محوری استان و اماکن مذهبی افزود: برپایی ۱۰۰ برنامه در قالب ۳۵ عنوان در ۸۵ بقعه و اماکن مذهبی به مناسبت دهه ولایت برگزار می شود کع همگی این برنامه ها در کوتاه ترین زمان و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است. 

 

به گفته وی، عید غدیرخم در واقعه چشمه جریانی است که تا پایان عالم می تابد و نور هدایتگر آن که از معرفت ولایت پذیری است همواره در تمام هستی جریان دارد.

 

حجت الاسلام دشتکی مطرح کرد: این دهه بستر موثری برای تبیین نقش اهل بیت(ع) در جلوگیری از انحرافات دین مبین اسلامی است و اعمال توصیه شده در این ایام و ترویج آن اهمیت اساسی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: صدقه، تقبل هزینه دیگران، اطعام و ... هر کدام از اعمال نیک و خداپسندانه در ایام عید غدیر تا عید قربان از جایگاه ویژه ای برخوردار است و بسیار نسبت به آن سفارش شده است.

 

حجت الام دشتکی تصریح کرد: عیدالله اکبر در شرائط کنونی کرونا دهه ولایت در قالب فرهنگی و اجتماعی ویژه برنامه هایی را در نظر دارد که بنابر زمان بندی معین از نهم مرداد تا هجدهم ماه جاری با عنوان دهه کرامت شناخته شده است.

 

وی توضیح داد: هماهنگی با مرکز صدا و سیمای استان برای انعکاس برنامه ها، حضور ناظر بهداشتی همچنین هماهنگی با نیروی انتظامی جهت پیشگیری از تجمع وترافیک در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز مطرح کرد: از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه های بسیج در جهت برپایی مراسم دهه ولایت در نظر گرفته شده است ولی عمده فعالیت ها با هیئت امناء افق بقاء متبرکه است.

 

وی توضیح داد: فضاسازی و تبلیغات محیطی پیرامون بقعه، طرح بنر احادیث مدح امیرالمومنین(ع) با هماهنگی شهرداری جهت تبلیغ در میادین در نظر گرفته شده است، همچنین خودروهایی تزئین می شود و با حضور مداحان مطرح و گروه سرود و تواشیح و ... اجرای برنامه در محله در کوتاه ترین زمان برنامه اجرا می کنند.

 

حجت الاسلام دشتکی عنوان کرد: نماز پر فضیلت عید سعید قربان نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ۱۲ بقعه متبرکه استان البرز با حضور مومنان و مومنین به مناسبت دهه ولایت برپا می شود. 

 

 

کد خبر 954930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha