لزوم تعطیلی مراسم قرائت دعای عرفه در شهرهای قرمز/ موج دوم کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد

روحانی زاده با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور درگیر کرونا هستند و استان مازندران در شمار ۱۰ استان نخست پرخطر قرار دارد، گفت: بنا به دستور ستاد کرونا انجام هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی و همایش‌ها در شهرهای قرمز تعطیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حامد روحانی زاده» عصر امروز(8مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان اینکه موج دوم کرونا در استان مازندران همزمان با دیگر استان‌های همجوار از یک ماه قبل شیوع پیدا کردف گفت: در بررسی‌های آماری برگزاری جشن‌ها و میهمانی‌های خانوادگی و مسافرت مهم‌ترین عوامل شیوع ویروس کرونا در استان بوده است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درماني مازندران گرم شدن هوا و روشن شدن سیستم سرمایشی در محیط های بسته را دیگر عوامل شیوع این بیماری منحوس برشمرد و اظهار کرد: آمار مبتلایان استان در سطح سرپایی و بستری تقریبا در حدود آمار پیک اول شیوع کرونا در اسفند ماه سال گذشته است .

 

روحانی زاده با بیان اینکه موج دوم کرونا قدرت سرایت بیشتری دارد، گفت: تمامی شهرهای استان قرمز هستند و حتی در برخی از شهرها نظیر شهر آمل شدت شیوع این ویروس بیشتر است.

 

وی با اعلام اینکه از هفت تیر تا هفت مرداد 21 هزار بیمار کرونایی در سطح استان داشتیم شمار بستری شدگان  بیمارکرونایی استان مازندران را یکهزار و 589 نفر اعلام کرد و افزود: شیب تند کرونا که روند افزایش داشته  کمی کم‌تر شده است امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شیب نزولی دست پیدا کنیم.

 

روحانی زاده با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک  برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا، گفت: برخی از فعالیت‌ها الزام به توقف دارد و همچنان تاکید می‌شود از تجمع‌های بزرگ به ویژه در شهرهایی که روند این بیماری بالاست؛ پرهیز شود.

 

وی به تعامل، همبستگی و همگرایی دستگاه‌های مختلف اجرایی در مهار ویروس کرونا اشاره کرد و از تلاش‌های این دستگاه ها و نیروهای فعال آن ها قدردانی کرد.

 

روحانی زاده با بیان اینکه 60 درصد تخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است، یادآور شد: با وجود شدت گرفتن بیماری کرونا در موج دوم اما دانشگاه علوم پزشکی مازندران توانست نیازمندی‌های مراکز درمانی را در بخش تجهیزات بیمارستانی و دارو مرتفع کند و هیچ بیماری بدون تخت نماند.

 

وی اذعان کرد: هرگونه مراجعه غیرضروری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و جراحی‌ها و روند غیر ضروری درمانی ممنوع و به دوران بعد از شیوع کرونا انتقال پیدا کرد.

 

روحانی زاده باتاکید براینکه تجمع ها  درقالب برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی باید به حداقل برسد و درصورت امکان اصلا برگزار نشود، خاطرنشان شد: این بیماری زمانی مهار می‌شود که واکسن مورد نظر کشف شود در غیر اینصورت رعایت تمامی دستوالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا الزامی است.

 

وی با اعلام اینکه 26 استان کشور درگیر کرونا هستند و استان مازندران در شمار 10 استان نخست پرخطر قرار دارد، اذعان کرد: بنا به دستور ستاد کرونا انجام هرگونه مراسم مذهبی، اجتماعی و همایش‌ها در شهرهای قرمز تعطیل است.

 

روحانی زاده با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تجمعات امکان پذیر نیست، گفت: نگرانی ما از برگزاری مراسم های پیش رو نظیر قرائت دعای پرفیض عرفه و عزاداری ماه محرم است چرا که سلامت مردم اولویت است و باید برای پاسداشت این مناسبت های مذهبی تدابیری اندیشیده شود.

 

کد خبر 954937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha