نقش موثر انجمن های اسلامی در انتقال مفاهیم دینی به دانش آموزان

آیت الله دژکام گفت: اساس آموزش و پرورش، آموزش مفاهیم است و انجمن های اسلامی دانش آموزی در انتقال و تعمیق مفاهیم دینی سهم مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه 8 مرداد) در دیدار با دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور گفت: آشنا کردن دانش آموزان با دین از وظایف و رسالت های انجمن اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: زمانی که دانش آموزان به خوبی و عمیقا با دین آشنا شوند به سمت ارتقای درک و تغییر نگرش حرکت خواهند کرد و اساس آموزش و پرورش، آموزش مفاهیم است که مفاهیم دینی نیز این آموزش سهم مهمی دارد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: برای آموزش این مفاهیم، انگیزش و رفتار دانش آموزان به سوی مفاهیم دینی به تلاش مجموعه انجمن های اسلامی برای عمیق شدن آموزش ها نیاز داریم.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) تاکید کرد: برای مدل سازی تربیتی به ارائه مدلی نیاز داریم که تمامی دستگاه های متولی امر تربیت دانش آموزان در آن اشتراک نظر داشته باشند تا از سردرگمی خارج شویم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: انجمن های اسلامی به تنهایی کار تربیت دانش آموز را انجام نمی دهند و مراکز دیگری با اهداف سالم، صحیح و انقلابی، کار تربیت را دنبال می کنند که باید میان آنها هماهنگی ایجاد شود تا شاهد رفع مشکلات تربیتی در جامعه باشیم.

امام جمعه شیراز، کار اتحادیه انجمن های اسلامی را کمک خوبی به مجموعه آموزش و پرورش دانست و گفت: در بحث سند تحول آموزش و پرورش، خلاء مدل های تربیتی در آموزش و پرورش احساس می شود و اگر این اتحادیه به صورت ویژه کار کند و کار را در سایر قسمت های آموزش و پرورش بسط و گسترش دهیم، موفق خواهیم شد.

آیت الله دژکام ادامه داد: خوب برنامه ریزی کردن و برخورداری از اخلاص در انجام امور مهم است و در حوزه کار تربیتی که پیامدهای طولانی در جامعه دارد باید مطلوب برنامه ریزی کرد تا نتیجه خوبی در نسل بعدی جامعه ایجاد شود.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش و انجمن های اسلامی نقش مهمی در این برنامه ریزی و تربیت نسل معتقد دارند و تحولات اجتماعی ما در عمر 40 ساله انقلاب تا به امروز موفق بوده و از نظر علمی نیز توجیه پذیر است و نباید اجازه دهیم تا سیاه نمایی نسل جدید انقلاب را آسیب پذیر کند.

 

کد خبر 954964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha