خبرگزاری شبستان همه حیطه های عام فرهنگی را مورد توجه قرار دهد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: خبرگزاری شبستان به عنوان یک رسانه دغدغه‌مند در عرصه دینی و فرهنگی باید همه حیطه‌های عام فرهنگی را مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین «علی ذوعلم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به اهمیت روزافزون مقوله خبررسانی در دنیا ابراز داشت: در راستای انجام فعالیت های حوزه اطلاع رسانی و بصیرت بخشی به جامعه، حقیقتاً خبرگزاری شبستان یک خبرگزاری فعال و دغدغه مند است که بنده گاهی اوقات اخبار منتشر شده در آن را دنبال می کنم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که هیچ فعالیت دینی به معنای خاص کلمه نیست که ما به جنبه فرهنگی آن توجه نداشته باشیم، گفت: اساساً این که مقوله های رسانه ای و فرهنگی با مباحث دینی چه نوع پیوندی دارند، در بردارنده نکته بسیار مهم و ظریفی است که در جامعه خودمان شاید نتوانیم این ها را از هم تفکیک کنیم، چرا که بسیار در هم تنیده و مرتبط با هم هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم همچنین افزود: از سویی چنانچه ما نتوانیم کلیت فرهنگ را تحت هدایت راهبردها و ارزش های دینی قرار دهیم، طبعاً نمی توانیم به اصلاح و بازسازی فرهنگی جامعه خود به آن شکل مورد نظر، کمک کنیم.

 

وی بیان داشت: از این منظر به اعتقاد بنده، خبرگزاری شبستان باید به این مساله توجه کند که حیطه کارش تنها مسایل مربوط به فرهنگ دینی به معنای خاص و محدودش نیست به عنوان مثال صرفاً نباید به مقولاتی چون مساجد ، حجاب و عفاف، نماز جماعت و مراسم های مذهبی مثل عاشورا و یا مناسک دینی همچون پیاده روی اربعین بپردازد بلکه فراتر از این می بایست به مقوله هنر و میراث فرهنگی و سینما و رسانه، ورود بهتر و جدی تری داشته باشد.

 

ذوعلم همچنین ادامه داد: امروزه ما از بسیاری از هنرها همچنین مقوله داستان و قصه و ... تا حدودی غافل شده ایم که خود این ها می توانند بسترساز معرفی ارزش های دینی و زمینه ساز رشد و اعتلای فرهنگ دینی باشند.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تأکید کرد: خبرگزاری شبستان به این معنا باید همه حیطه های عام فرهنگی را در قلمرو کاری خود بگنجاند و در ضمن، با یک نگاه نقادانه و تحلیلی به مواجهه با این مسایل بپردازد.

 

وی ابراز داشت: طبعاً آن جایی که خلأ وجود دارد، باید دیده شده و بابت آن به مسئولان امر تذکر داده شود، کما این که در بحث موسیقی و سرود و کارهای آوایی کار زیادی باید صورت گیرد چرا که نیاز جامعه است و ما باید ببینیم که در چه جلوه ها و عرصه ها و مصادیقی باید چه کارهایی کنیم که به این طریق ارزش ها و نمادها و انگیزه های ناب دینی حفظ و بلکه تقویت شود.

کد خبر 955066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha