مراسم قرائت دعای عرفه در کانون های مساجد قزوین برگزار می شود

حجت الاسلام رمضانی گفت: مراسم قرائت دعای عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار می شود.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: نهم ماه ذی الحجه مصادف با روز عرفه است، روزی که عیدی بزرگ برای مسلمانان به شمار می آید چراکه این روز از فضیلت و اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: عرفه، بهترین فرصت برای عبادت و نیایش، توبه به درگاه خداوند متعال و استجابت دعاست و برای این روز اعمالی ذکر شده که یکی از اعمال مهم، قرائت دعای امام حسین (ع) در روز عرفه بعد از نماز ظهر و عصر است.

 

وی عنوان کرد: از همین رو مراسم قرائت دعای عرفه توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین امروز پنجشنبه 9 مرداد ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رمضانی اظهار کرد: عرفه فرصتی است که خداوند متعال به بندگانش عطا کرده تا مورد مغفرت و رحمت الهی قرار گیرند و در حدیثی از  امام صادق (ع) هم آمده است اگر کسی در ماه رمضان مورد مغفرت الهی قرار نگیرد، غفران برای او نیست مگر اینکه عرفه را درک کند.

 

وی خاطر نشان کرد: ان شاالله همه ما از این فرصت به خوبی استفاده کرده و با انجام اعمال این روز و قرائت دعای عرفه همراه با تأمل در معانی آن، از رحمت و مغفرت الهی بهره مند شده و آن را توشه ای برای آخرت خود قرار دهیم.

کد خبر 955078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha