شهرداری‌ها باید موظف شوند در کنار  فضای سبز یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ، کتابخانه بسازند

عزیزی پیرامون افزایش فضای کتابخانه‌ای گفت: شهرداری‌ها باید موظف شوند در کنار فضای سبز یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ، کتابخانه بسازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح‌الله منوچهری»، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس در خصوص تشریح وضعیت کتابخانه‌های عمومی شیراز و زرقان و توضیح درباره نواقص قانونی نهاد کتابخانه‌ها با «ابراهیم عزیزی»، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

عزیزی گفت: هر کشور و هر ملتی که به امر کتاب و کتابخوانی اهمیت دهد، زمینه رشد همه جانبه خود را فراهم کرده‌است و غفلت از آن باعث عقب ماندگی فرهنگی و رشد آسیب‌های اجتماعی می‌شود که خسارات جبران ناپذیری برای آن کشور و ملت به بار خواهد آورد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت مطالعه اضافه کرد: اوایل انقلاب موجی از کتاب و کتابخوانی راه افتاده بود و این موج فرهنگی حتی در جبهه و دفاع مقدس ادامه داشت تا جایی که در آن دوران رزمندگان با خواندن کتاب اوقات فراغت خود را سپری می‌کردند. اما در سال‌های اخیر توجه به این امر کمرنگ شده است که باید برنامه‌ریزی شود تا دوباره مردم با روش‌های مختلف از جمله ایجاد جذابیت در محیط کتابخانه‌ها، تزریق منابع مناسب و برگزاری برنامه‌های خوب و کاربردی جذب کتابخانه‌ها شوند.

وی در خصوص نواقص و تناقضات قانونی نهاد گفت: لازم است قوانین که نیاز به اصلاح دارد اعلام شده تا به عنوان طرح یا لایحه در مجلس مطرح و رسیدگی شود؛ این در حالی است که به ثمر رسیدن آن نیازمند پیگیری‌های مستمر نهاد است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شورای شهر هم نیاز به اصلاح قوانین داریم تا شهرداری‌ها موظف به پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها باشند و حتی اگر لازم باشد این سهم افزایش پیدا کند.

وی درخصوص افزایش فضای کتابخانه‌ای پیشنهاد داد: شهرداری‌ها باید موظف شوند در کنار  فضای سبز یا مجتمع‌های مسکونی بزرگ، کتابخانه بسازند.

کد خبر 955124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha