ذبح ۵۶ راس دام در کانون های فرهنگی هنری خراسان جنوبی

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی از ذبح ۵۶ راس گوسفند همزمان با عید سعید قربان در کانون های فرهنگی هنری استان خبر داد.

حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: دهم ذی الحجه؛ مصادف با عید سعید قربان از گرامی‌‌ترین اعیاد مسلمانان است که بسیاری از مسلمانان در این روز نسبت به قربانی کردن دام و توزیع بین نیازمندان، اقدام می کنند.

 

وی افزود: از ابتدای شیوع کروناویروس در خراسان جنوبی با همکاری کانون حضرت خدیجه سلام‌الله علیها قم، برنامه سمت خدا، تعدادی زیادی دام در سطح کانون‌های فرهنگی هنری استان به نیت سلامتی امام زمان (عج) و ریشه کنی این ویروس منحوس ذبح و بین نیازمندان توزیع شده است.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه بعد از فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت آحاد مردم در طرح مواسات و کمک‌های مومنانه شاهد حضور منسجم اعضای کانون‌های فرهگنی هنری در کنار اعضای پایگاه‌های مقاومت بسیج و دیگر ارکان مسجد برای خدمت رسانی به اقشار آسیب دیده و نیازمند بوده و هستیم،‌ گفت: در ادامه همین طرح، همزمان با عید سعید قربان ۵۶ راس دام در سطح مساجد استان ذبح خواهد شد.

 

وی به مدیران کانون‌های فرهنگی هنری توصیه کرد: ذبح دام با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع کرونا ویروس، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی اداره کل دامپزشکی انجام شود.

 

سبزه کار خاطرنشان کرد: گوشت‌های نذری بلافاصله بعد از ذبح قربانی، بین نیازمندان و محرومان از قبل شناسایی شده در سطح تمامی شهرستان‌های استان توزیع خواهد شد.

 

 

کد خبر 955151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha