چراغ محرم باید همواره روشن باشد

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی با بیان اینکه عزاداری محرم تعطیل‌شدنی نیست و چراغ محرم باید همواره روشن باشد گفت: نه می‌گوییم عزاداری همچون سال‌های گذشته برگزار شود و نه خواستار تعطیلی این مراسم هستیم بلکه باید با اعتدال و میانه‌روی در این زمینه عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی قاضی‌دزفولی» امروز (پنج‌شنبه 9 مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی دزفول اظهار کرد: وحدت رویه در خصوص عزاداری‌های محرم ضروری است و همه هیئات عزاداری باید با هماهنگی و پس از مشورت نسبت به این موضوع اقدام کنند.

 

امام جمعه دزفول با اشاره به تلاش دشمن برای کاهش فرهنگ عاشورایی افزود: عظمت عاشورا و حادثه کربلا با وجود گذشت قرن‌ها همچنان بر پیکره دشمنان اسلام لرزه وارد می‌کند لذا باید چراغ محرم همواره روشن باشد.

 

وی اضافه کرد: برخی افراد در تعدادی از هیات‌های عزاداری دزفول خودسرانه و بدون مشورت بیانیه‌هایی مبنی بر لغو عزاداری محرم امسال صادر کردند و موجب اضطراب در هیات‌های عزاداری شدند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی دزفول بر پرهیز از هر گونه اقدامی که عظمت عزاداری شهرستان را تحت‌الشعاع قرار ‌دهد تاکید کرد و ادامه داد: دشمن در تلاش است به عزاداری امام حسین (ع) صدمه وارد کند لذا نباید با اظهارات غیرکاشناسی خود به دشمن اجازه سوءاستفاده دهیم.

 

وی با بیان اینکه در زمینه برگزاری مراسمات محرم افراط و تفریط را نمی‌پذیریم تصریح کرد: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند تمام ما تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و در این‌باره ستاد مبارزه با کرونا اعلام کرده مراسم محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام قاضی‌دزفولی اذعان داشت: نه می‌گوییم عزاداری همچون سال‌های گذشته برگزار شود و نه خواستار تعطیلی این مراسم هستیم بلکه باید با اعتدال و میانه‌روی در این زمینه تصمیم‌گیری کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال سوءاستفاده از وضعیت کرونا برای کمرنگ‌تر کردن واقعه عاشوراست یاد آور شد: باید سریعا در مورد چگونگی برگزاری مراسم محرم تصمیم‌گیری شود تا بتوانیم از هرج و مرج و هرگونه بی‌برنامگی در این خصوص جلوگیری کنیم.

 

کد خبر 955228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha