لزوم تاب آوری مردم/ دشمن به دنبال القای یاس نسبت به آینده است

آیت الله فلاحتی به تلاش های دشمن برای ایجاد ناآرامی در کشور و القای یاس نسبت به آینده اشاره کرد و گفت: باید در برابر توطئه های دشمنان هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز عید قربان امروز(جمعه، 10مرداد) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) با تبریک این عید، اظهار داشت: عید دو معنای عام و خاص دارد
 

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: معنای عام عید تعبیر حضرت علی(علیه السلام) است که هر روزی در آن گناه نشود، عید است.

 


وی با بیان اینکه مصداق خاص عید هم، اعیاد رایج بین مسلمانان مانند عید قربان، فطر، عید غدیر و روز جمعه است.

 


امام جمعه رشت عید قربان را روز اظهار بندگی نسبت به خداوند دانست و گفت: عید قربان روز رها شدن انسان از هوی و هوس و پیروی شیطان است.

 


وی اعلام کرد: عید قربان، نشانه خلوص و بندگی انسانهای خالص و صالح است.

 


آیت الله فلاحتی در خطبه دوم به تلاش های مذبوحانه دشمن در ماه های آینده برای ایجاد ناآرامی در کشور اشاره کرد و گفت: استکبار به سرکردگی آمریکا، موذی و آزارگرند و چیزی جز آزار از آنها انتظار نمی رود.

 


وی اذعان کرد: متاسفانه برخی افراد ذلیل در کشور تصور می کنند قدرت در سایه ارتباط با آمریکاست.

 

امام جمعه رشت یادآور شد: طی تجربه چندین ساله، هر کشوری با آمریکا ارتباط برقرار کرد ذلیل شد.


وی القای یاس در مردم نسبت به آینده را اهداف تلاش های دشمن برشمرد و گفت: دشمن به دنبال القای این اندیشه بین مردم است که تغییر نظام سبب بهبود وضع مردم می شود.


نماینده ولی فقیه در گیلان نشان دادن کاهش اقتدار نیروهای امنیتی به ویژه نیروی انتظامی بین مردم را از دیگر برنامه های دشمنان بیان و اظهار کرد: در همه شرایط سخت نیروهای نظامی ما نشان دادند در تامین امنیت مردم مقتدرانه رفتار می کنند.


وی تاکید کرد: دشمن همواره می خواهد میان مردم و رهبری فاصله ایجاد کند تا از محبوبیت رهبری بکاهد.


آیت الله فلاحتی اظهار داشت: هدف از تلاش های مذبوحانه و زشت استکبار که منافقین هم در آن نقش اساسی دارند کاهش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری است.


وی گفت: هر کسی جامعه را دچار التهاب کند در مسیر دشمن حرکت کرده است.


امام جمعه رشت با اشاره به لزوم تاب آوری مردم گفت: این به معنای عدم نقد کردن عملکرد مسئولان نیست چرا که نقد دلسوزانه باعث سازندگی می شود.
 

کد خبر 955323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha