اقدام کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در اجرا طرح «سه شنبه های تکریم» بسیار ارزشمند است

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقدام کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور در اجرا طرح «سه شنبه های تکریم» را بسیار ارزشمند و قابل تقدیر دانست.

حجت الاسلام «احمد مازنی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به اقدام ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجدکشور در بحث اجراء طرح ملی «سه شنبه های تکریم» گفت: این اقدام کانونهای فرهنگی وهنری مساجد کشورکه حرکتی خودجوش بوده است  قابل تقدیر است ،خوب است که این حرکت با هماهنگی بنیاد شهید مناطق انجام می شود چراکه بنیاد شهید مناطق پرونده خانواده شهدا را در اختیار دارند و با خانواده های شهدا آشنا دارند.

 

عضو سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برای اینکه خانواده این عزیزان احساس نکنند به فراموشی سپرده شده اند این کار کانونهای فرهنگی و هنری بسیار ارزشمند است ،پیشنهاد ما به این عزیزان این است که در تکریم  ایثارگران مراقب باشند که حرمت و منزلت ایثارگران در این دیدارها حفظ شود و در مسیر ارتقا منزلت اجتماعی آنها گام برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: اینکه کارکردهای اجتماعی و فرهنگی مساجد احیا و تقویت شود کاری بسیار لازم و ضروری بودوخوشبختانه این حرکت توسط یکی از نهادهای فعال در مساجد یعنی کانونهای فرهنگی وهنری و با هماهنگی امام جماعت مساجد آغاز و در حال انجام است و امیدواریم مسمتر باشد.

 

این کارشناس دینی و فرهنگی تاکید کرد: کارکرد اجتماعی و فرهنگی مساجد در کنار کارکرد دینی آنها بعد از انقلاب و در دوران جنگ و حتی چندسالی بعد از جنگ بسیار پررنگ  بود ولی متاسفانه در طول چندسال گذشته این کارکرد فراموش و ضعیف شده بود. تکریم خانواده شهدا و ایثارگران بعد از جنگ توسط فعالین مسجد و با هماهنگی امامان جماعت در مسجد انجام می شود اما چندسالی بود که این اقدام انجام نمی شد و حرکت کانونها در راستای احیای  این سنت حسنه بسیار ارزشمند است.

 

وی خاطر نشان کرد: محوریت مساجد در فعالیت های اجتماعی ،دینی و فرهنگی های باید حفظ شود. مساجد باید کانون اکثر فعالیت های دینی، اجتماعی و فرهنگی باشند و در این راستا باید از فعالین و نهادهای فعال در مساجد حمایت شود./

کد خبر 955462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha