کمک مومنانه اهالی مسجد علی بن ابی طالب(ع) به ۷۰ خانواده نیازمند در خاوران و پاکدشت/ همکاری با بیمارستان‌های الغدیر و امام حسین(ع)

حجت‌الاسلام صراف گفت: مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) در هر بار کمک مومنانه در دوره شیوع ویروس کرونا، ۱۴ سبد ارزاق میان نیازمندان منطقه رسالت و ۱۴ سبد نیز میان نیازمندان مناطق پاکدشت و خاوران توزیع کرد.

حجت ‌الاسلام «مجتبی صراف» در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون ‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد در اوج مظلومیت در دوره شیوع ویروس کرونا به گروه های مختلف مردم به ویژه کادر درمانی بیمارستان ها و مدافعان سلامت و گروه های جهادی خدمت کرده اند، اظهار کرد: متاسفانه هیچ دستگاهی در این دوره هیچ گونه کمکی به مساجد نکردند حتی در زمینه هزینه های آب و برق نیز کمکی صورت نگرفته است که بسیار تاسف بار است.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) (واقع در تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان شهید کاظمی) افزود: این مسجد در دوره کرونا حتی یک روز نیز تعطیل نبود و اهالی آن به صورت دایم مشغول تهیه محلول ضد عفونی کننده و ماسک بودند همین فعالیت ها موجب شد چهار میلیون و پانصد هزار تومان، هزینه آب این مسجد شود و به دلیل عدم پرداخت، نامه اخطار قطعی آب برای ما ارسال کرده اند. آیا درست است مسجدی که در مقابله با ویروس کرونا این همه فعال بوده، به دلیل بی توجهی دستگاه های مربوطه، هشدار قطعی آب و برق دریافت کند؟

 

وی اضافه کرد: پایگاه بسیج برادران و واحد فرهنگی خواهران مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) که زینبیه نام دارد، همکاری خوبی با بیمارستان های الغدیر و امام حسین (ع) در دوره کرونا داشتند و طی این دوره هفته ای دو بار، غذای گرم در این مسجد طبخ و میان کادر درمانی این بیمارستان ها و بیماران کرونایی توزیع می کردند. همچنین در بسیاری از مناسبت های مذهبی نیز غذای گرم در این مسجد، پخت و میان خانواده های نیازمند توزیع کردند.

 

صراف گفت: شش راس گوسفند نیز به همت اهالی مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) و خیران در دوره شیوع ویروس کرونا ذبح و گوشت آن میان نیازمندان توزیع شد که انشالله در دهه ولایت و امامت نیز دو راس گوسفند ذبح و گوشت آن در اختیار خانواده های نیازمند قرار می گیرد.

 

امام جماعت مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) اظهار کرد: پایگاه بسیج و واحد زینبیه این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از 8 هزار ماسک تهیه و میان نیازمندان توزیع کرده و این کار با افزایش دوباره شیوع این ویروس در کشور آغاز شده است.

 

وی ادامه داد: مسجد حضرت علی بن ابی طالب (ع) از اسفندماه که کرونا در کشور فراگیر شد تاکنون، در پنج نوبت و هر بار، 14 سبد ارزاق میان نیازمندان منطقه رسالت و 14 سبد نیز میان نیازمندان مناطق پاکدشت و خاوران توزیع کرده که ارزش هر بسته، یک میلیون تومان است و اقلام آن بسیار مرغوب و ایرانی هستند.

کد خبر 955604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha