شناسنامه‌دار شدن هیات‌های مذهبی باید در اولویت قرار گیرد

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن هیات‌های مذهبی باید در اولویت قرار بگیرد گفت: هر هیاتی که بنای برپایی آئین‌های مذهبی محرم را دارد باید ضمن التزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه فرم تعهدنامه‌ای را نیز امضا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (شنبه ۱۱ مرداد) در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که در حسینیه ثارالله آبادان برگزار شد، با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری آئین‌های خاص غدیر و ایام محرم و تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهار کرد: تبلیغ دین بر اساس امامت حضرت امیرالمومنین علی (ع) بر هر مسلمانی لازم است، لذا یکی از موضوعات بسیار مهم برای شیعیان معرفت نسبت به امامت است که باید ضمن شناخت خودمان از این واقعه مهم در جهت انجام رسالتی که در غدیر پیامبر (ص) بر عهده ما نهاد به نحو مطلوبی گام برداریم و آن تبلیغ دین بر اساس امامت امیرالمومنین علی (ع) است.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه باید نسل به نسل و گروه به گروه این تکلیف عظیم که بر عهده ما است را به اندازه توانمان به انجام برسانیم افزود: قرآن مجموعه مهمی از پیام‌های زیبای ترسیم شده الهی است که برای کیفی‌بخشی به زندگی ما در دنیا و بهره‌مندی از نتایج آن در آخرت استقتی خداوند به پیامبرش درباره معرفی امیرالمومنین و تبلیغ در زمینه امامت تاکید دارد هیچ موضوعی نباید سبب کوتاهی ما در زمینه تبلیغ جانشین پیامبر شود.

 

وی بر لزوم تبلیغ واقعه غدیرخم تاکید کرد و اذعان داشت: اگر جامعه‌ای تسلیم غدیر شود و دستوراتش را در جامعه پیاده‌سازی کند به برکت امام، جامعه آرامش می‌یابد، لذا امنیت از تمام جهات حاصل می‌شود و سطح معرفت، بصیرت و بینش جامعه در آن زمان بالا خواهد رفت.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با اشاره به اینکه در کشور ما مخالفان، معاندان و نفوذکنندگان به‌دلیل آنکه می‌دانند از جهت وجود ولایت فقیه چه برکاتی عاید جامعه می‌شود با آن مخالفت می‌کنند ادامه داد: همه ما به خورشید عالم‌تاب مهدی موعود (عج) نیاز داریم، چارچوب کره زمین به برکت وجود آن امام همام قوام و دوام می‌یابد و اکنون نیز بسیار عقب هسیتم و راه برون‌رفت از این وضعیت آن است که نباید برای غدیر کوتاهی کنیم چرا که اگر چنین شود حادثه کربلا و دیگر حوادث مشابه و حتی حرمت‌شکنی نسبت به ائمه اطهار (ع) تکرار می‌شود؛ در دوران انقلاب اسلامی هر زمان و هرکجا که به حرف جانشین امام معصوم گوش دادیم و به فرمان او با اعتماد جامع عمل پوشاندیم نتیجه گرفتیم و به عکس آن ضرر کردیم.

 

وی به تحقق پیش‌بینی‌های حکیمانه مقام معظم رهبری در خصوص حوادث یمن، سوریه، لبنان، شکست رژیم صهیونیستی و حتی در حوزه داخلی اشاره کرد و گفت: برخی نابسامانی‌هایی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به سبب آن است که حرف ولایت را به درستی گوش نمی‌دهند.

 

امام جمعه آبادان معرفت به غدیر و عاشورا را مهم خواند و تصریح کرد: نباید اجازه دهیم که عاشورای دیگری به وجود آید، دشمن به دنبال خلع هستی از تفکر غدیری و عاشورایی است و ما به آنان چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد؛ عاشورا نظام فکری دشمن را بر هم می‌زند، لذا این آئین خون را در رگ‌ها به جریان می‌اندازد و آدم‌ها را بیدار می‌کند.

 

وی با اشاره به تعدد حسینیه‌ها و مساجد شهرستان آبادان عنوان کرد: در هیچ شهری مانند آبادان مردم در حسینیه‌ها به مقتل‌خوانی و روضه‌خوانی آن هم بر اساس آداب و سنن خاص منطقه‌ای عمل نمی‌کنند؛ لذا در این منطقه حساسیت بیشتری برای اجرای ویژه برنامه‌های این ایام وجود دارد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور با بیان اینکه شناسنامه‌دار کردن هیات‌های مذهبی باید در اولویت قرار بگیرد ابراز کرد: هر هیاتی که بنای برپایی آئین‌های مذهبی خاص محرم را دارد باید ضمن التزام به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، فرم تعهدنامه‌ای را نیز امضا کند و نسبت به آنچه در جریان برگزاری برنامه‌هایشان پیش می‌آید پاسخگو باشند.

 

وی با ابراز گلایه و دلخوری از عدم حضور بسیاری از اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی خاطر نشان کرد: وقتی اعضای اصلی در جلسات این شورا حاضر نمی‌شوند آنگاه خروجی مد نظری که باید بر اساس تجمیع فکری باشد نیز حاصل نمی‌شود.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به اینکه تلاش‌های فراوان صورت گرفته و شورای فرهنگ عمومی در حال قوام یافتن است اضافه کرد: در تلاشیم که بر اساس آن پنج اولویتی که شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بر مبنای نامگذاری سال جهش تولید تعیین کرده تا پایان سال اقدام کنیم.

 

وی استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات شهرستان در جهت رفع مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهر را یک امر ضروری خواند و بیان کرد: موضوع نذر مواسات مساله‌ای است که باید علاوه بر تامین ارزاق مورد نیاز افراد کم‌توان، بتوانیم در زمینه‌های درمانی، تربیتی و تحصیل فرزندانشان آنها را نیز یاری کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان تاکید کرد: از آنجائی که پرداختن به این موضوعات نیاز به برنامه‌ریزی درست و منسجم با همکاری تمامی اعضای اصلی شورای فرهنگ عمومی دارد لذا این برنامه‌ریزی و تشکیل جلسات به پس از محرم موکول می‌شود.

 

وی از تامین هفت نوع کالای لوازم خانگی توسط بنیاد برکت برای خانواده‌های آسیب‌دیده سیل در آبادان خبر داد و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در دهه ولایت نیز این لوازمات به ۱۱۰ خانوار آسیب‌دیده ناشی از سیل در شهرستان آبادان تحویل خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور از بی‌تفاوتی برخی از ادارات در بحث برنامه‌های مذهبی گلایه کرد و اظهار داشت: نمازجمعه یک مسئله حاکمیتی است که به برکت نفس امام خمینی (ره) در کشور ما حاکم شده که یک بُعد آن حضوری است که متاسفانه چندان جدی گرفته نمی‌شود و از این بابت هم بارها تذکر داده‌ایم، بسیاری موضوع نمازجمعه و حتی تبلیغ درباره آن را جدی نمی‌گیرند و بی‌تفاوتند و این مسئله اصلا پذیرفتنی نیست که امیدواریم این بی‌تفاوتی در مورد غدیر اتفاق نیفتد و ادارات با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، جشن‌های خاص غدیر را برپا کنند.

 

وی به بازگشایی و از سرگیری فعالیت مساجد با ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: اگر باز هم شرایطی پیش آید که تعطیلی مساجد ضرورت داشته باشد بدون شک این کار را انجام می‌دهیم و در این خصوص طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تابع این ستاد هستیم.

 

امام جمعه آبادان از شهرداری آبادان خواست تا با تزئینات مناسب، شهر را ربیعی کند ادامه داد: رژه موتوری و خودرویی خاص این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز می‌تواند انجام شود و این آئین‌ها باید کمترین توقف صورت گیرد.

 

وی عنوان کرد: آنچه استشمام می‌شود آن است که برخی‌ها به دنبال برگزاری مراسمات به شیوه‌های نامرسوم، بدعت‌گذاری شده و صد البته بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند تا به این ترتیب ارزش‌های دینی و مذهبی مان را به زیر سوال ببرند، لذا به هیچ وجه اجازه چنین کاری به این افراد داده نمی‌شود و نیروی انتظامی نیز مقابل این ساختارشکنان با قدرت و جدیت همیشگی می‌ایستد.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور همچنین خواستار هوشیاری بیش از پیش مردم شد و ابراز کرد: شهروندان نیز باید مراقب باشند و از افرادی که قصد اجرای برنامه‌هایی غیرمنطقی و احساسی را دارند، دوری کنند.

 

وی با بیان اینکه خطیب آئین‌ها باید به عنوان ناظر و نماینده نظام در این مراسمات مراتب مرتبط با پروتکل‌ها را گوشزد و بانیان مراسمات نیز باید از ورود افراد بدون ماسک و دستکش به محل برگزاری مراسم جلوگیری کنند یاد آور شد: استفاده از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در هنگام برگزاری مراسم‌ها الزامی است ضمن اینکه فاصله اجتماعی نیز باید رعایت شود.

 

کد خبر 955753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha