توزیع پنج گوسفند قربانی به مناسبت عید قربان توسط کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز

رضازاده گفت: هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» و کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز به مناسبت عید سعید «قربان»، جمعه ۱۰ مرداد، تعداد پنج گوسفند برای نیازمندان مناطق مختلف شهر توسط هشت ماشین توزیع کرد.

«سیده مریم الشریعه رضا زاده» با اشاره به فلسفه قربانی کردن در قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، گفت: خداوند در قرآن کریم درباره قربانی کردن می فرمایند که نه گوشت ها و نه خون های آنها، هرگز به خدا نمی رسد و آنچه به او می رسد، تقوا و پرهیزکاری شماست. 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز افزود: تمامی عبادات برای انسانها،  کلاس تربیت است و قربانی کردن، درس ایثار و گذشت از اموال و کمک به نیازمندان و مستمندان را به ما می دهد.

مسئول هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» شیراز اضافه کرد:  در آیه 36 سوره «حج»، درباره مصارف قربانی آمده است که «شخص خودش چیزی از قربانی بخورد، به شخص قانع بپردازد که قانع به کسی گویند که اگر چیزی به کسی دهند راضی و خشنود شود و اعتراض نکند و سومین محل مصرف قربانی، شخص معتر یعنی فردی است که به سراغ انسان می آید و تقاضا می کند و چه بسا به آنچه به او می دهند، راضی نشود واعتراض کند».

وی تاکید کرد: از آیات سوره «حج» به خوبی مشخص هست که علاوه بر جنبه معنوی قربانی در حج، لازم است تا گوشت قربانی به این مصارف برسد.

رضازاده با اشاره به توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان در روز عید قربان عنوان کرد: هیئت «متحده فاطمیون» مسجد و آرامگاه «نور» و کانون فرهنگی هنری مسجد و آرامگاه «نور» شیراز به مناسبت عید سعید «قربان»، جمعه 10 مرداد، تعداد پنج گوسفند برای نیازمندان مناطق مختلف شهر توسط هشت ماشین توزیع کرد.

وی ادامه داد: گوشت نذری در بلوارهای رحمت و نصر و محله های مهدی آباد، خیابان محراب، ده پیاله، قبله، شهر صدرا، کیان آباد، عادل آباد، مسلم و کشن شهر شیراز توزیع شد و 50 نفر نیز از در مسجد نور، بسته گوشت دریافت کردند که شامل نیازمندان اطراف مسجد و گاری برهای بازار وکیل بودند.

رضازاده با تشکر از مشارکت کنندگان در این اقدام خداپسندانه گفت: از خیران و حامیان هیئت متحده فاطمیون، بازاریان بازار وکیل و ... برای مشارکت در این اقدام خیر تشکر و قدردانی می کنم.

 

کد خبر 955786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha