اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند پلمپ می‌شوند/ قیمت ماسک در بازار غیرواقعی است

شریعتی با بیان اینکه ادارات خصوصی و دولتی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشند، پلمب می‌شوندو با مدیر ان مجموعه برخورد می‌کنیم گفت: قیمت مصوب ماسک با درنظر گرفتن سود هر بخش یک‌هزار و ۴۰۰ تومان است و با سودجویان برخورد لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» شامگاه (شنبه ۱۱ مرداد) در حاشیه نشست ستاد استانی بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه شرایط استان همچنان روند نزولی دارد و تعداد بیماران رو به کاهش است اظهار کرد: با وجود این موضوع همچنان شرایط خودمراقبتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را باید بیش از پیش انجام دهیم تا همین روند ادامه داشته باشد.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما هنوز از مرحله هشدار خارج نشدیم تصریح کرد: امیدواریم تا دوشنبه از وضعیت هشدار هم خارج شویم اما رسالت ما از این جهت که باید تلاش کنیم این شرایط حفظ و پایدار شود، سنگین‌تر می‌شود.

 

وی افزود: رفتن به وضعیت سفید کاری مهم است اما مهم‌تر از آن پایدار نگهداشتن این وضعیت است تا با بی‌مبالاتی و عدم رعایت دستورالعمل‌ها دوباره به شرایط پیک بازنگردیم و باید رعایت پروتکل‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در استان‌های دیگر این شرایط رخ داده است ابراز کرد: باید ما هم از این موضوع عبرت بگیریم و مراقبت کنیم تا این روند نزولی همچنان پایدار بماند.

 

وی در خصوص برگزاری عید غدیر و عزاداری ایام ‌محرم عنوان کرد: بنا شد در عید غدیر پخت اطعام با رعایت دستورالعمل‌ها باشد اما در آن مکان تغذیه نشود و فقط در منازل توزیع شود.

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: در ایام غدیر راهپیمایی برای شادی نداریم و باید در همان مناطق به صورت ساکن شادی داشته باشند؛ برای ایام عزاداری هم بنا شد سازمان تبلیغات به همراه دانشگاه علوم پزشکی پیشنهادات خود را بیاورند تا تصمیمات نهایی گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی برای آینده استان و پیش‌بینی شرایط مختلف برای پاییز داشته باشیم ابراز کرد: کمیته‌ای برای برنامه‌ریزی این کار تشکیل دادیم تا اگر نیازهایی است اکنون اعلام و آمادگی برای پاییز را ایجاد کنند.

 

رئیس ستاد استانی کرونا به عدم رعایت برخی شهرها مانند غرب اهواز اشاره کرد و گفت: به این موارد تذکرات لازم داده شد و دانشگاه علوم پزشکی موظف شد تا اگر ادارات به عدم رعایت خود ادامه دادند آنها را پلمب کنند.

 

وی با اشاره به اینکه دستگاه یا واحد فقط نباید خصوصی باشد حتی دستگاه‌های دولتی را هم باید پلمب و به مردم اعلام کنند اذعان داشت: در این صورت حتما با مدیرش آن مجموعه برخورد لازم انجام می‌شود تا مراقبت بیشتر را در دستور کار خود قرار دهند.

 

شریعتی ابراز امیدواری کرد: با انجام این امور و مراقبت‌هایی که دستگاه‌ها خواهند داشت با جدیت مساله را دنبال و بتوانیم این روند را برای استان حفظ کنیم.

 

وی قیمت ماسک در بازار را قیمت غیرواقعی دانست و تاکید کرد: در تامین ماسک به علت اینکه نیاز مردم است، سودجویی فراوان شده که من از تمام دستگاه‌های انتظامی، امنیتی، تعزیرات، دستگاه قضا و اطلاعاتی خواستم تا به این مساله ورود کنند و اجازه ندهند تا به مردم اجحاف شود.

 

استاندار خوزستان قیمت مصوب و واقعی ماسک را یک‌هزار و ۴۰۰ تومان عنوان کرد و ادامه داد: ماسک باید با این قیمت مصوب به مردم تحویل داده شود چراکه این قیمت آنالیز شده و سود مناسب برای هر بخش تولیدکننده، واسطه و توزیع کننده دیده شده در نتیجه کسی حق ندارد خارج از این موضوع عمل کند و برخورد جدی در این زمینه صورت می‌گیرد و باید گزارشات مربوطه را تا هفته آینده به من تحویل دهند.

 

وی با تاکید براینکه فرمانداران موظف شدند بر قیمت ماسک نظارت جدی داشته باشند یادآور شد: برای مراسم‌های عزاداری هم بنا شد فرماندارن، ائمه جمعه، سازمان تبلیغات شهرستان‌ها و بهداشت و درمان جلسه‌ای با مداحان و سخنرانان داشته باشند و موارد لازم را به آنها تذکر دهند.

 

کد خبر 955818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha