مردم از کمک به متکدیان سطح شهر خودداری کنند

بیدخام با تأکید بر ضرورت اجتناب مردم از کمک به متکدیان سطح شهر گفت: پذیرفتن اینکه مردم نباید به افرادی که به طرق مختلف تکدی گری می کنند، کمک کنند نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در بازدید از مرکز توسعه خدمات شهری مرکز ساماندهی متکدیان بیان کرد: شهر باید برای متکدیانی که با سوء استفاده از عواطف انسانی مردم سودجویی کرده و پول کلانی به دست می آورند ناامن شود .

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: از آنجا که تکدی گری جرم محسوب می شود، متکدیان حرفه‌ای باید مورد برخورد قضایی قرار بگیرند، اگر مردم به متکدیان حرفه‌ ای کمک نکنند، هیچ فردی وقت خود را با تکدی ‌گری تلف نمی‌ کند چرا که وقتی متکدی با ظاهر فریبی اقدام به تکدی گری می کند و به کار خود ادامه می ‌دهد که از مردم به‌ صورت مستمر پول دریافت کرده باشد.

 

وی بر ضرورت تشکیل کمیته غربالگری متکدیان در شهر قزوین تأکید کرد و افزود: وقتی تیم سیار شهرداری اقدام به جمع آوری متکدیان می کند، این اقدام باید بعد از جمع آوری متکدیان از سطح شهر با همکاری دستگاه های متولی بر اساس دستورالعمل ساماندهی متکدیان  عملیاتی شود.

 

بیدخام اعلام کرد: پس از جمع آوری متکدیان، افراد نیازمند که تعداد آنها محدود است باید شناسایی شده و برای حمایت به کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر دستگاههای حمایتی معرفی شوند. 

 

وی با بیان اینکه بسیاری از متکدیان از استان های دیگر به قزوین می آیند، تصریح کرد: متکدیان مهاجر و بیگانه ای که از استان های دیگر به قزوین آمده باید شناسایی شده و به استان های خود بازگردانده شوند .

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی عمومی عدم کمک به متکدیان خیابانی را به عنوان یک  ضرورت اجتماعی نهادینه کنیم کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان ‌کرده ایم .

 

وی اظهار کرد: در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، اگر مردم قبول کنند که تکدی ‌گری عملی زشت است و در دین اسلام هم نکوهیده شده و به متکدیان کمک نکنند، قطع یقین حل این معضل بسیار سریع ‌تر و آسان ‌تر انجام خواهد شد.

 

بیدخام ادامه داد: تکدی ‌گری درآمد قابل توجهی برای متکدیان دارد، بنابراین تنها با مشارکت شهروندان مقابله با این آسیب اجتماعی به نتیجه خواهد رسید و هر جا مردم در بحث آسیب ‌های اجتماعی حضور پیدا کرده ‌اند، نتایج خوبی را شاهد بوده ایم.

 

وی عنوان کرد: بسیاری از افرادی که اقدام به تکدی گری می ‌کنند از نظر مالی چندان در مضیقه نیستند بلکه در مقابل بسیاری از آنها هم از تمکن مالی بالایی برخوردار بوده و تنها به دلیل اینکه کسب درآمد از این طریق به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ و سرمایه‌ گذاری صورت می‌گیرد، برای افزایش دارایی خود این شغل را انتخاب کرده‌ اند.

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین یادآور شد: برای تجهیز و آماده سازی نرم افزار نظام آماری متمرکز ثبت و دستیابی به سوابق متکدیان و فراهم شدن شرایط استقرار سامانه در استان، تجهیزات مورد نیاز از سازمان اجتماعی کشور شامل اسکنر چشمی، اسکنر ثبت اثر انگشت،  وب کم  و نوت بوک تأمین شده است و به زودی این نرم افزار راه اندازی خواهد شد .

 

کد خبر 955829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha