انجام ​۳۸۷۰ بازدید از اصناف و اماکن عمومی در گلستان

جعفری گفت: از اول تا ۱۰ مرداد سه هزار و ۷۸۰ بازدید از اصناف و اماکن عمومی استان گلستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز (یکشنبه 12 مرداد) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از 17 تا 21 تیر پیک کرونایی را در استان شاهد بودیم و تاثیرات اقدامات ستاد کرونا باعث شد که میزان بار بستری بیماران کاهش یابد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر تمام شهرهای استان گلستان در وضعیت قرمز قرار دارد، ادامه داد: اگر محدودیت ها تداوم پیدا کند می توانیم امیدوار باشیم که وضعیت قرمز شهرهای استان گلستان تغییر کند.

 

جعفری به روند کاهشی شیوع کرونا در استان اشاره کرد و افزود: نباید دلخوش به این باشیم که میزان بیماران کرونایی در استان در حال کاهش است و اگر سهل انگاری شود ممکن است وضعیت استان وخیم تر شود.

 

وی یادآور شد: به دنبال این نیستیم که فعالیت همه اصناف را تعطیل کنیم و با هماهنگی اصناف بنا بود که هر اتحادیه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه کند و در صورت نیاز مداخله داشته باشد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: از اول تا 10 مرداد سه هزار و 780 بازدید از اصناف و اماکن مختلف انجام شد که 22 مرکز توزیع و طبخ غذا و 26 صنف متخلف پلمپ شده است.

 

جعفری با بیان اینکه پنج مسئول برگزار کننده مراسم را به دادگاه معرفی کردیم، ابراز داشت: از یکم تا 10 مرداد از 102 رستوران بازدید کردیم که 22 رستوران پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، همچنین از یکم تا 10 مرداد از 88 دفاتر پیشخوان بازدید انجام شد که پروتکل ها را عایت نکردند.

 

وی تصریح کرد: بر ضرورت رعایت الزامات سلامت محیط کار در اتوبوس های برون شهری از سوی ستاد کرونا تاکید شد و در این راستا 21 شهریور به دستگاه های مربوطه ابلاغ شد و وضعیت موجود در پایانه های برون شهری نشان می دهد در 70 درصد موارد پروتکل های ابلاغ شده رعایت شده است.

 

کد خبر 956010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha