عضویت ۱۱۰ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی در تشکل‌های دانش‌آموزی

واقعی گفت: ۱۱۰ هزار و ۵۶۳ دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی استان خراسان جنوبی در تشکل های بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی، سازمان دانش آموزی و جمعیت هلال احمر عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» پیش از ظهر امروز (۱۲مرداد) به رسانه های گروهی اظهار کرد: بیش از 9 جشنواره، مسابقه و طرح از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی در  چهار سطح آموزشگاهی، منطقه ای، استانی و کشوری در مدارس استان اجرا می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری غیر حضوری این برنامه ها در دو مرحله استانی و کشوری به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: در سال تحصیلی گذشته 143 هزار و 161 نفر رشته از دانش آموزان دختر و پسر  استان در جشنواره فردا شرکت کردند.

 

وی گفت: این جشنواره با رویکرد وحدت اسلامی و تصویر سازی در حوزه وحدت اسلامی در مدارس استان اجرا می شود.

 

واقعی با بیان اینکه جشنواره دانایی و توانایی با مشارکت 9 هزار و 500 دانش آموز استان برگزار شد، افزود: رویکرد این جشنواره در گسترش فرهنگ مطالعه بین دانش آموزان است و فرصتی برای آشتی دانش آموزان با یار مهربان است.

 

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی به برگزاری مسابقات پرسش مهر اشاره کرد و ادامه داد: 25 هزار نفر رشته از دانش آموزان در این مسابقه شرکت داشتند و در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی نیز 122 هزار و 147 نفر رشته شرکت کردند.

 

وی در پایان اجرای طرح های همیار مشاور، مسابقه نقاشی بهداشت روان، طرح یاریگران زندگی، و جشنواره‌ی نوجوان سالم را از مهمترین برنامه های حوزه مشاوره و مراقبت از آسیب های اجتماعی اعلام کرد و گفت:در برگزاری این برنامه ها نیز بیش از 76 هزار 430 دانش آموز دختر و پسر استان مشارکت داشتند.

 

واقعی بیان کرد: در حال حاضر 110 هزار و 563 دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی استان در تشکل های بسیج دانش آموزی، انجمن اسلامی، سازمان دانش آموزی و جمعیت هلال احمر عضویت دارند.

 

 

کد خبر 956036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha