توسعه تبصره ماده ۱۰۰ مالیات های مستقیم در بحران کرونا

هاشمی گفت: به دلیل شیوع کرونا و حمایت از مودیان مالیاتی، مودیانی که سقف فروش کالا و خدمات آنها در سال ۹۸ به میزان ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال باشد، شامل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ناصر هاشمی»، امروز (یکشنبه 12 مرداد) با اشاره به ابلاغ تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم و نحوه اجرای دستورالعمل مالیات مقطوع عملکرد اشخاص حقیقی به خبرنگاران گفت: در سال های گذشته، سه گروه مشمول این تبصره بودند اما امسال به دلیل شیوع کرونا و حمایت از مودیان مالیاتی، تبصره ماده 100 مالیات مقطوع 98 مودیان مالیاتی گروه دوم را نیز در بر می گیرد.

مدیرکل امور مالیاتی فارس افزود: بر این اساس، مودیانی که سقف فروش کالا و خدمات آنها در سال 98به میزان 9 میلیارد و 900 میلیون ریال باشد، شامل تبصره ماده 100 قانون مالیات های مستقیم هستند.

وی اضافه کرد: حداکثر زمان در نظر گرفته شده برای بهره مندی از این دستورالعمل تا پایان مرداد جاری است و مودیان با مراجعه به آدرس www.tax.gov.ir می توانند فرم مربوط را تکمیل کنند.

هاشمی اعلام کرد: این قانون شامل مشاغلی که نخستین سال فعالیت آنها عملکرد سال 98 باشد نخواهد بود و باید اظهارنامه الکترونیکی مالیاتی تسلیم کنند.

وی ادامه داد: خریداران سکه در سال 98 از بانک مرکزی نیز مشمول مفاد این دستورالعمل نیستند و برای مشمولان نیز امکان پرداخت مالیات مقطوع با اقساط حداکثر پنج  ماهه و به نسبت مساوی در نظر گرفته شده است.

هاشمی تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا یا ارائه خدمات سال ۹۸ آنها از ۹۹۰ میلیون تومان کمتر باشد نیز از تکلیف تسلیم اظهارنامه معاف هستند و می توانند مالیات مقطوع را براساس این دستورالعمل پرداخت کنند.

وی با اشاره به نحوه تعیین مالیات و پرداخت آن گفت: صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی تا 2 و نیم میلیون تومان، بدون افزایش عملکرد نسبت به سال 97، صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی  از 2 و نیم تا پنج میلیون تومان ، چهار درصد افزایش نسبت به سال 97، صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از پنج تا ۱۰ ملیون تومان، هشت درصد افزایش نسبت به عملکرد سال 97 و صاحبان مشاغل با میزان مالیات قطعی بیش از ۱۰ میلیون تومان، ۱۲ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۹۷ خواهند داشت.

هاشمی با دعوت از اشخاص حقیقی به پرداخت مالیات تا پایان مرداد 99 عنوان کرد: فعالان اقتصادی که اظهارنامه مالیاتی ارائه و فرم تبصره ماده 100 را برای مالیات مقطوع تکمیل نکنند، مشمول هیچگونه تسهیلات و معافیت های مالیاتی نخواهند شد و طبق قانون مشمول جریمه غیر قابل بخشش نیز خواهند شد.

کد خبر 956058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha