شهرداری ها برای مدیریت پسماند نیازمند اعتبارات ملی هستند

میرغضنفری با بیان اینکه شهرداری ها توان مالی لازم برای اجرای پروژه های پسماند را ندارند گفت : برای ساماندهی و مدیریت پسماند به اعتبارات ملی نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرانزلی، « اسماعیل میرغنفری » امروز( یکشنبه ، 12مرداد) در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان که به ریاست استاندار گیلان و به صورت ویدئو کنفرانس با فرمانداران شهرستانهای مختلف استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: برای رفع معضل زباله در شهرستان ها مدیریت باید بصورت متمرکز باشد.

 

فرماندار انزلی با اشاره به اینکه استان گیلان به عنوان یکی از مقاصد گردشگری ایران است و بخشی از درآمد عمومی مردم نیز از این طریق تامین می شود، تاکید کرد: به همین منظور توجه به بهداشت و زیبایی منطقه از ضروریات است و دستگاه های مرتبط باید به طور جدی و متمرکز برای رفع این معضل اقدام کنند.

 

میر غضنفری سپس از منابع طبیعی خواست تا قوانینی را بیابد که به رفع مشکل اجرای پروژه ها کمک کند.

 

به گفته وی تشکل های مردم نهاد و سمن ها نیز می توانند تاثیر به سزایی در فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ تفکیک زباله از مبدا در بین خانواده ها داشته باشند.

 

وی یادآور شد: از مجمع نمایندگان استان نیز می خواهیم به مقوله دفع پسماند به عنوان یک معضل جدی استانی نگاه کنند و در کنار دستگاه های اجرایی برای رفع این مشکل قرار بگیرند.

کد خبر 956244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha