مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در قالب پویش نذر قربانی اجرا شد 

ناصر بهروز گفت: اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در عید قربان با راه اندازی پویش نذر قربانی مشارکتی پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صورت پذیرفت.

«ناصر بهروز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به اقدامات سپاه شهرستان جیرفت در اجرای رزمایش مواسات و همدلی، گفت: اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی در عید قربان با راه اندازی پویش نذر قربانی مشارکتی پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد به یاد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با ذبح ۱۴۰ راس گوسفند و ۳ راس گاو صورت پذیرفت.

 

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت افزود: به همین منظور آن دسته از افرادی که نذر قربانی داشتند، این قربانی ها را در اختیار پایگاه های مقاومت بسیج قرار داده که پس از ذبح، گوشت های نذری در بین بیش از یکهزار و ۳۰۰ خانوار نیازمند شناسایی شده توزیع شد.

وی عنوان کرد: در تداوم این رزمایش قرار است به مناسبت دهه ولایت و امامت، بسته های غذایی در قالب رزمایش مواسات و همدلی که با جلب کمک های مومنانه مردم، مسئولین، اداره ها، کارمندان و بازاریان تامین شده در روز چهارشنبه در بین نیازمندان از قبل شناسایی شده، توزیع شود و علاوه بر این نیز قرار است در دهه اول ماه محرم و دهه پایانی ماه صفر نیز کمک های مومنانه توزیع کنیم.

بهروز با بیان این مطلب که کمک های مومنانه متنوع است، ابراز کرد: در نخستین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی بسته های غذایی در بین مردم توزیع شد و در این مرحله قصد داریم با جلب کمک های مومنانه مردم و خیرین، کارت هدیه و بسته های غذایی توزیع کرده و همچنین با کیف و کفش، لوازم التحریر و لباس دانش آموزان نیازمند را تامین کنیم.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت تاکید کرد: در لیک به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و کمک به نیازمندان به ویژه افراد آسیب دیده از کرونا، مجموعه سپاه خود را مخاطب این پیام دانسته و در همین راستا در مرحله نخست رزمایش مواسات و همدلی اقدامات بسیار ارزشمندی در قالب کمک های مومنانه به افراد متضرر از کرونا و کارگران فصلی که معیشت آنها دچار مشکل شده بود، صورت گرفت.

وی اظهار کرد: به همین منظور در اولین اقدام با کمک و مشارکت پایگاه های مقاومت بسیج در سطح شهرستان افراد نیازمند و متضرر از کرونا شناسایی شدند و توانستیم در مرحله نخست به بخشی از این افراد کمک کنیم.

بهروز ابراز کرد: در مرحله نخست رزمایش مواسات و همدلی قریب ۹ هزار بسته غذایی توسط مجموعه سپاه شهرستان در بین این اقشار جامعه توزیع شد و بسته ها به ارزش ۲۵۰ هزار تومان تا ۳۰۰ هزار تومان بوده و ارزش برخی از بسته ها نیز به ارزش ۱۵۰ هزار تومان بودند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت عنوان کرد: از این تعداد بسته غذایی، قریب ۵ هزار بسته به صورت متمرکز از سوی مجموعه سپاه و یکهزار و ۶۰۰ نیز بسته غذایی نیز از سوی بنیاد مستضعفان برای توزیع در اختیار ما قرار داده شد و مابقی بسته های غذایی نیز با کمک مردم، مسئولین، اداره ها و دیگر نهاد ها تامین شد.

وی بیان کرد: چندی قبل مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی که با نمایندگان مجلس داشتند، مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی را مطرح کردند این بار نیز سپاه در لبیک به فرمایش حضرت آقا، اجرای این امر مهم را در دستور کار خود قرار داد.

بهروز تاکید کرد: یکی از وجوه تمایز مردم ایران اسلامی و به طور کلی مسلمان با سایر مردم دنیا، این است که در شرایط سخت به یکدیگر کمک می کنند و مردم ایران تاکنون آزمون های بسیاری را پشت سر گذاشته و در بحران ها همواره با همبستگی در کنار یکدیگر بوده اند و اکنون نیز با درک شرایط بحرانی که کرونا ویروس به وجود آورده قطعا در کنار یکدیگر بوده و به هموطنان خود کمک می کنند.

فرمانده سپاه شهرستان جیرفت در خاتمه عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود که ویروس کرونا زندگی و معیشت بخشی از مردم را با مشکلاتی روبرو کرده بنابراین استدعا داریم هر فردی که توان مالی دارد، در رزمایش مواسات و همدلی مشارکت کرده تا بتوانیم به نیازمندان بیشتری کمک کنیم.

کد خبر 956259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha