وضعیت قرمز کرونا در لاهیجان /برگزاری هرگونه تجمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است

اکبری با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلامی باید توسط اکثریت مردم رعایت شود. گفت: برگزاری هرگونه تجمعی در شهرستان لاهیجان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لاهیجان، « نورالله اکبری » در جلسه  ستاد مقابله با کرونا که عصر امروز ( یکشنبه، ۱۲ مرداد) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن قدردانی از همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و اینکه باید با جدیت بیشتری دستورالعمل های ابلاغی رعایت شود، گفت:  هم اکنون که شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد باید پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعلامی توسط اکثریت مردم رعایت شود.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان با تاکید براینکه دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با کرونا به ادارات و اصناف شهرستان، لازم الاجراست و با متخلفان برخورد می شود، افزود: برگزاری هرگونه تجمعی در شهرستان لاهیجان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

 

وی با اشاره به برگزاری دو آزمون سراسری و  کارشناسی ارشد در شهرستان، تصریح کرد: یکی از دغدغه های خانواده ها نسبت به محل برگزاری است که این موضوع به جد مورد توجه است و  پروتکل های بهداشتی در مکان های برگزاری آزمون ها رعایت می شود.

 

اکبری ضمن قدردانی از عملکرد خوب تیم نظارتی و اینکه باید تیم های نظارتی با حضور میدانی بیشتر در بخش های مختلف اقدامات لازم را انجام دهند، اذعان کرد: برخی گزارش ها مبنی بر عدم رعایت دستورالعمل ها در بعضی از فروشگاه های بزرگ باید تحت نظارت و کنترل بیشتری قرار گیرد.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان با اشاره به کمبود ماسک در جامعه و اینکه این موضوع باید با فرهنگ سازی در خصوص استفاده از ماسک های پارچه ای رفع شود، افزود: استفاده از ماسک های پارچه ای قابل شستشو باید ترویج شود تا ماسک های سه لایه ای تولیدی در اختیار کادر درمانی قرار گیرد.

 

اکبری با بیان اینکه برخی از بیماران مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی هستند و باید زباله های مربوط به این بیماران تفکیک شود، خاطر نشان کرد: دفن بهداشتی و تفکیک زباله مبتلایان به کرونا باید به جد رعایت شود.

 

وی با اشاره به اینکه کمتر از ۲۰ روز به ماه محرم باقی مانده و باید پروتکل های بهداشتی بیشتر از قبل رعایت شود، افزود: امیدواریم مراسم های عزاداری ماه محرم در صورت به حداقل رسیدن بیماری و در چارچوب پروتکل های بهداشتی با رعایت فاصله گذاری، محدودیت زمان و در خارج از مکان های سرپوشیده برگزار شود و شور حسینی تداوم داشته باشد.

 

*بستری شدن ۱۵ بیمار کرونایی در روز گذشته 

«زری رضایی» نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت قرمز لاهیجان و اینکه تعداد بستری ها روز به روز در حال افزایش است، گفت: متاسفانه سیر صعودی بیماری کرونا را در شهرستان شاهد هستیم و روز گذشته ۱۵  بیمار جدید در بیمارستان بستری شدند.


مدیر شبکه بهداشت و درمان لاهیجان با تاکید بر اینکه حساسیت ها در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیشتر شود و بهترین کار در این خصوص،  اطلاع رسانی  است، تصریح کرد: در اوج کرونا در اسفند سال گذشته ۱۰۵ بستری گزارش شد اما هم اکنون ۴۵ نفر در بیمارستان بستری هستند که سیر صعودی را نشان می دهد.

 

وی با بیان اینکه کنترل مراسم های عروسی در باغ ها سخت و این کار تنها با فرهنگ سازی و جدی گرفتن بیماری محقق می شود، خاطرنشان کرد: همانند مرحله اول این بار نیز باید همه ارگان ها کمک کنند و مهار این بیماری به تنهایی امکان پذیر نیست.

 

*۱۵شهریور آغاز سال تحصیلی جدید با پوشش کامل دروس

«بهرام بهروزی»  هم در این جلسه با اشاره به اینکه در کار گروه بهداشت و سلامت، تهیه اقلام بهداشتی، رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی مدارس مشخص شد، گفت: پروژه مهر که آمادگی برای شروع سال تحصیلی جدید است به تفکیک هر مدرسه و جمعیت هر مدرسه طراحی شد.

 

سرپرست آموزش و پرورش لاهیجان با بیان اینکه ۱۵ شهریور تحت هر شرایطی آغاز سال تحصیلی جدید با پوشش کامل دروس است، افزود: پوشش کامل دروس در سه بخش گفتاری، گفتاری نوشتاری و عملی و کارگاهی است.

 

بهروزی با اشاره به استقبال کم از پیش دبستانی و اینکه ثبت نام تا پایان مرداد ادامه دارد، گفت: با توجه به شرایط موجود در جامعه، حجم زیادی از دانش آموزان از مدارس غیر دولتی در مدارس دولتی ثبت نام کردند که  مشکلاتی از قبیل کمبود کلاس ها را به دنبال خواهد داشت.

 

 

کد خبر 956260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha