افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان استان زنجان در سال تحصیلی جدید

رفیعی با بیان اینکه استان زنجان ۲۰۰ هزار دانش آموزان دارد، گفت: ۱۵ هزار معلم تحصیل دانش آموزان را برعهده خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش در محل استانداری زنجان، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید افزایش ۱۰ درصدی دانش آموزان را خواهیم داشت.

 

ابراهیم رفیعی با بیان اینکه استان زنجان  ۲۰۰ هزار دانش آموزان دارد، گفت: ۱۵ هزار معلم تحصیل دانش آموزان را برعهده خواهند داشت.

 

وی با یادآوری اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان در شهرستان زنجان تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد از ساختمان‌های آموزشی در شهر زنجان و ۷۰ درصد ساختماهای آموزشی در روستاها می‌باشد.

 

این مقام مسئول به مشکل وجود مدرسه در شهرک‌های حاشیه نشین گلشهر کاظمیه، پونک و الهیه اشاره کرد و گفت: در خصوص لباس فرم مدرسه هم نیازی نیست که خانواده ها نسبت به تهیه لباس فرم اقدام کنند.

 

رفیعی ادامه داد: شهریه ثابت مدارس غیرانتفاعی باید پرداخت شود ولی شهریه متغیر تا زمانی که مدارس بازگشایی نشده اند نباید پرداخت شود.

 

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، بازگشایی مدارس دولتی و غیردولتی منوط به وضعیت کرونا است و عدالت آموزشی برای تمام دانش آموزان اجرا می شود.

 

در ادامه معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان زنجان به سرانه اردوگاه دانش آموزی در کشور به میزان ۴.۵ مترمربع اشاره کرد و گفت: این رقم در استان زنجان ۲.۵ سانتی متر است.

 

جعفر گنج خانلو به وضعیت اردوگاه دانش آموزی امام خمینی (ره) زنجان اشاره کرد و گفت: این اردوگاه پذیرایی اردوی راهیان نور هم است ولی فضای مناسبی ندارد و این درشان شهر شو و شعور حسینی نیست.

 

این مقام مسئول با اشاره به ایجاد ۴۷۶ پایگاه اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد و گفت: فعالیت این پایگاه‌ها به صورت فضای مجازی است.

 

وی خاطرنشان کرد: تقویت سطح دانش علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دانش‌آموزان از اهداف برگزاری این طرح است و رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت مهارت محوری است.

کد خبر 956312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha