هلال احمر در حوزه پژوهش در حوادث و بحران ها فعال شود

همتی در بازدید از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، پیشنهادات خود برای رونق هرچه بیشتر این موسسه را مطرح و برای اختصاص اعتبار لازم به منظور رونق و همچنین بازسازی برخی بخش های این موسسه اعلام آمادگی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر «کریم همتی» در بازدید از موسسه علمی کاربردی هلال ایران تاکید کرد: انتظار داریم در مراکز دانشگاهی هلال احمر، رونق و شادابی بیشتری وجود داشته باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر آمادگی هلال احمر برای حمایت مالی از موسسه علمی کاربردی هلال به منظور رونق بیشتر، نوسازی بخش های مختلف، رفع مشکلات موجود و ارتقای خدمات این موسسه گفت: مسئولان و اعضای هیات علمی موسسه با طرح و ارائه ایده و برنامه های لازم کمک کنند تا این موسسه، رونق خود را بازیابد و ورود به آن، برای دانشجویان جذاب باشد.

همتی افزود: 2 مرکز مجتمع دارویی درمانی هلال ایران و بیمارستان نورافشار، امکاناتی هستند که موسسه علمی کاربردی هلال ایران می تواند با پذیرش دانشجو در رشته هایی که نیاز به واحدهای پیش بیمارستانی دارند از ظرفیت این 2 مرکز استفاده کند.

وی همچنین بر ضرورت توجه لازم به ممیزی و محتوای کتب منتشر شده در این موسسه با لوگوی هلال احمر نیز تاکید کرد و افزود: در فرایند انتشار کتب با لوگوی هلال، باید اعضای هیات علمی هلال احمر نیز دخیل باشند. علاوه بر این؛ در خصوص مجلات این موسسه نیز باید تلاش شود تا به جایگاه واقعی خود بازگردند.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اینکه ارتباط و تعامل نزدیکی با دانشگاه ها داریم، تاکید کرد: با توجه به تنوع و تعدد حوادثی چون سیل و زلزله در کشور و با توجه به تجربه گرانسنگ و محتواهای غنی که هلال احمر در زمینه مدیریت حوادث و بلایا در اختیار دارد، در زمینه فعالیت های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه ها کار چندانی انجام نشده که می توان برای رفع این نقیصه، اعتبار پژوهشی مشترک با دانشگاه های مطرح کشور در نظر گرفت و نام جمعیت هلال احمر را در تحقیقات و پژوهش های مرتبط با حوادث و بحرانها مطرح کرده و دانشجویان دانشگاه ها را برای همکاری با هلال احمر در زمینه پژوهش های مربوط به این زمینه ترغیب کنیم.

همتی از دیگر روش های رونق موسسه علمی کاربردی هلال ایران را برگزاری دوره امداد و کمک های اولیه در محل و فضای موسسه هلال، ویژه کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند عنوان کرد و گفت: راهنمایی و رانندگی با برگزاری این دوره موافق است و برگزاری دوره های امداد و کمک های اولیه در فضای دانشگاه های هلال احمر، به ارتقای تاب آوری جامعه نیز کمک فراوانی می کند.

وی افزود: اعضای هیات علمی هلال احمر می توانند در موضوع ارتقای آموزش همگانی در خانه های هلال نیز که مد نظر ما و بالاترین سطوح نظام است و ارتقای آموزش های همگانی در جامعه، کمک کنند و ایده بدهند تا به عنوان بازوی علمی و پشتیبان هلال احمر، محتوا و خوراک آموزشی مناسبی برای رسانه ها چه برای صدا و سیما و چه سایر رسانه ها از جمله تلویزیون اینترنتی، آماده کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: علاوه بر این، می توانیم از ظرفیت و فضای موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران برای آموزش و ارائه دوره های آموزشی به نجاتگران هلال احمر نیز استفاده کنیم. انتظار ما این است که اعضای هیات علمی هلال احمر با علم و تجربه و با ارائه ایده و طرح های خود، کمک کنند از فضای این موسسه استفاده بیشتری داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین در گفت و گویی جداگانه با اعضای هیات علمی هلال احمر با تاکید بر اینکه می توان از ایده ها و برنامه های خلاقانه اعضای هیات علمی هلال در مدیریت حوادث و بحران های طبیعی در کشور استفاده کرد، افزود: اعضای هیات علمی هلال احمر می توانند با بررسی محتوای مناسب و تهیه و تدوین این محتواهای آموزشی برای زمان حوادث، بازدید میدانی و تعامل با تمام زیرمجموعه های هلال از جمله سازمان امداد و نجات، سازمان جوانان و ...و بررسی محتواهای آموزشی مورد نیاز در این زیرمجموعه ها، محتواهای آموزشی مورد نیاز برای ارائه به روستاییان در خانه های هلال و افزایش کیفیت خدمات این خانه ها، محتواهای آموزشی جذاب ویژه سربازان وظیفه که در سال جاری 200 هزار نفر از این سربازان از آموزش های هلال احمر بهره مند می شوند و یا ایده محتواهای جذاب برای ارائه آموزش امداد و کمک های اولیه به کسانی که می خواهند گواهینامه بگیرند، به رونق هرچه بیشتر موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران کمک کنند تا شاهد ارتقای کیفی خدمات موسسه علمی کاربردی هلال ایران باشیم.

لازم به ذکر است رئیس جمعیت در بازدید از موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران در جریان روند فعالیت بخش های مختلف موسسه از جمله مرکز نوآوری و شتابدهی هلال ایران، مرکز تحقیقات تاب آوری در حوادث و بلایا، کارگاه امداد و کمک های اولیه، مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی موسسه و ... قرار گرفت.

کد خبر 956407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha