۱۰ درصد جمعیت کشور به بیماری دیابت مبتلا هستند

اسماعیل‌پور با بیان اینکه طبق تحقیقات و پژوهش‌ها ۱۰ درصد از جمعیت ۸۰ میلیونی ایران برابر با هشت میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند گفت: تا کنون بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار دیابتی در ایران شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، «علی اسماعیل‌پور» پیش از ظهر امروز(دوشنبه، 13مرداد) در جلسه مشارکت اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان ماسال برگزار شد اظهار کرد: انجمن خیریه حمایتی از بیماران دیابتی کشور سابقه 22 ساله دارد.

 

عضو انجمن خیریه دیابت کشور با بیان اینکه این انجمن در همه استان‌ها و چند کشور خارج از ایران دفتر نمایندگی دارد افزود: این انجمن بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور به منظور ارائه خدمت به مردم است.

 

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات و پژوهش‌ها 10 درصد از جمعیت 80 میلیونی ایران برابر با هشت میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند گفت: تا کنون بیش از سه میلیون و 600 هزار دیابتی در ایران شناسایی شده و مابقی هم باید با همکاری مشارکت‌های مردمی شناسایی شوند.

 

اسماعیل‌پور با بیان اینکه بیماری دیابت دو نوع است که نوع اول معمولا در افراد بالای 40 سال و چاق بروز می‌کند تصریح کرد: دیابت نوع دوم ام‌الامراض است که به دلیل پنهان بودنش ده‌ها بیماری دیگر را به همراه دارد.

 

عضو انجمن خیریه دیابت کشور با بیان اینکه در دنیا به دلیل بیماری کرونا در هر ثانیه چندین دست و پا قطع می‌شود خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های ملی و استانی استفاده کنیم تا در هر شهرستان یک دفتر نمایندگی داشته باشیم تا بیماران را شناسایی و مشکلاتشان را در شهرستان حل کنند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز دفتر انجمن حمایت از بیماران دیابتی در شهرستان افتتاح می‌شود اظهار کرد:  در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند «بیمار جز درد بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشد» ما هم در این انجمن باید مشکلات بیماران را کاهش دهیم.

 

کد خبر 956524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha