استان کرمان در پرداخت تسهیلات مربوط به کرونا جایگاه خوبی ندارد

مدیرکل کار، تعاون ورفاه اجتماعی استان کرمان گفت: استان در زمینه معرفی درخواست تسهیلات کرونا جایگاه هشتم کشور و دربحث پرداخت تسهیلات جایگاه نوزدهم را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، رضا اسماعیلی دوشنبه (13 مرداد) در گروه کاری اشتغال و کار آفرینی استان ضمن تبریک ایام دهه ولایت و امامت گفت: دستگاه های اجرایی باید از ثبت نیروهای استخدامی خود در سامانه رصد که مربوط به تعهد اشتغال است، خودداری کنند زیرا این امر تداخل ایجاد می کند و امکان همپوشانی دارد.

 

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان ادامه داد: دستور کار اول جلسه امروز بحث سامانه رصد و برنامه اشتغال دستگاه های اجرایی است و جلسه قبلی را با حضور استاندار داشتیم و کاری که قرار شد انجام شود این بود که تا اواخر مرداد برنامه اشتغال را به 10 درصد برسانیم.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، بحث ریزش نیرو را در بخش هایی از اقتصاد داشتیم، لازم است برنامه به طور کامل و جامع اجرا شده و مضاف بر آن نیز کار شود و اگر در سال جاری برنامه اشتغال استان 42 هزار نفر دیده شده، فکر می کنم به حدود 50 هزار نفر می رسد.

 

اسماعیلی خاطر نشان کرد: دو ماه اول امسال به نسبت سال گذشته بیش از 6 هزار نفر نیرو در سازمان تامین اجتماعی استان ریزش داشتیم که جبران این ریزش دو ماه ابتدای سال را باید تا پایان سال در برنامه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال باید نام و کد ملی افراد وارد سامانه رصد شود و مباحثی که از سوی برخی ادارات مطرح شده، برای ما قابل قبول نیست.

 

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان با ابراز امیدواری بر اینکه تا پایان سال جاری کل برنامه اشتغال محقق شود، گفت: تاکنون 5 هزار و 869 نفر در سطح استان وارد سامانه رصد شده اند.

 

وی در خصوص بحث تسهیلات مربوط به کرونا با بیان اینکه استان کرمان متاسفانه جایگاه خوبی ندارد؛ بیان کرد: استان کرمان در زمینه معرفی درخواست تسهیلات کرونا جایگاه هشتم کشور و در بحث پرداخت تسهیلات جایگاه نوزدهم را دارد.

 

اسماعیلی ادامه داد: هزار و 140 میلیارد تومان تسهیلات کرونا برای استان کرمان بود که تاکنون 232 میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

یحیی صادقی در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال جزو اولویت های اصلی کار ما است و امیدواریم تا مهرماه تعهد و سهمیه اشتغال کمیته محقق شود زیرا برنامه های جدیدی تدوین کردیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: تقاضای ما این است که تامین اعتبار جدید برای ما داده شود زیرا امسال برنامه های خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم سهم اشتغال کمیته امداد را اضافه کنیم.

 

در این جلسه اسامی دستگاه های اجرائی که تاکنون عملکرد آن ها در ایجاد اشتغال صفر بوده است، اعلام شد.

 

کد خبر 956556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha