مسجد جامع بیت الرحمن اندونزی نماد شهر آچه

اندونزی یکی از کشورهای توریستی جهان می باشد که هر ساله تعداد زیادی از مسلمانان گردشگر را جهت دیدن مساجد جامع و فوق العاده زیبا به خود جذب می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ، کشور اندونزی بیشترین جمعیت مسلمان را در جهان دارد و برخی از منحصر به فردترین و باشکوه ترین مساجد جهان در این کشور ساخته شده اند. زیباترین مساجد کشور اندونزی علاوه بر معماری شگفت انگیز دارای پیشینه ای تاریخی و فرهنگی نیز می باشند و این گذشته در معماری برخی از آن ها پدیدار گشته است. سبک ساخت آن ها بسیار متفاوت است و از سبک شرقی تا معماری به شکل آینده تغییر می کند. اندونزی یکی از کشورهای توریستی جهان می باشد که هر ساله تعداد زیادی از مسلمانان گردشگر را جهت دیدن مساجد جامع و فوق العاده زیبا به خود جذب می کند.

 

مسجد جامع بیت الرحمن اندونزی (Baiturrahman Grand Mosque)  از مساجد این کشور در مرکز شهر آچه ساخته شده است و از زمان ساختش تا به امروز نماد این شهر بوده است. مساحت آن ۱۵۰۰ متر مربع می باشد و ظرفیت اقامه نماز برای ۳۰ هزار نمازگزار را دارد. این مسجد بزرگ دارای هفت گنبد و هشت کناره می باشد که ساخت آن در سال ۱۸۸۱ میلادی به اتمام رسیده است. گردشگران مسلمان زیادی در ماه رمضان برای دیدن از این مسجد می روند.

 

سونامی که در سال ۲۰۰۴ روی داد قسمت های زیادی از شهر آچه را به نابودی کشاند اما مسجد جامع از گزند سونامی در امان ماند. یکی از سنت ‌های قدیمی مسلمانان در این محدوده، ذبح گاو دو روز پیش از عید فطر است و این کار به مناسبت پایان ماه رمضان انجام می ‌شود. بازدید کنندگان باید تا بعد از ظهر آن روز صبر کنند تا بتوانند از گوشت آن که در طبق‌ های سنتی گذاشته می شود، میل کنند. در ماه مبارک رمضان تمام روستاهای اطراف آچه مراسم تلاوت قرآن دارند.

 

 

 

کد خبر 956602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha