​حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در خبرگزاری شبستان/ رانندگان؛ اصلی ترین گروه آسیب دیده از کرونا

«مهدی میقانی»، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در آستانه روز خبرنگار ضمن بازدید از دفتر خبرگزاری شبستان با خبرنگاران این رسانه گفتگو کرد.

«مهدی میقانی» با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان در گفتگو با خبرنگاران این رسانه اظهار کرد: روز خبرنگار بهانه ای است که بتوانیم به این مناسبت از فعالیت های شبانه روزی اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کنیم.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: خبرنگاری شغلی با سختی های خاص خود است و بسیاری از اصحاب رسانه با عشق وارد این حرفه می شوند.

 

میقانی یادآور شد: کرونا ضربه سنگینی به استان وارد کرده است و راه پیروزی ما در برابر کرونا شکیبایی و تلاش است.

 

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در اتوبوس و حمل و نقل مسافر گفت: حمل و نقل و راهداری گلستان از جمله دستگاه هایی بود که در روزهای نخست شیوع کرونا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کرد.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان یادآور شد: برای کنترل کرونا باید مردم نیز به پروتکل های بهداشتی اهتمام داشته باشند ولی باید نظارت ها به صورت مستمر اتفاق بیفتد.

 

میقانی متذکر شد: تأکید ما به شرکت های حمل و نقل آن است که ماسک در اختیار مسافران بگذارند ولی نیاز است که رعایت این پروتکل های بهداشتی به یک رفتار اجتماعی تبدیل شود.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم باید خطر کرونا را جدی بگیرند، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا مردم بتوانند با رعایت اصول بهداشتی به فعالیت های روزمره خود ادامه دهند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان بیان کرد: برای جبران خسارت های کرونا در حوزه حمل و نقل نسبت به اعطای تسهیلات 6 میلیون تومانی به رانندگان اقدام شده و بازپرداخت این تسهیلات در 24 ماه و با تنفس چهار ماهه و کارمزد 12 درصد در نظر گرفته شده است.

 

میقانی افزود: با توجه به کاهش ترددها در زمان شیوع کرونا و کاهش سفرها صنف حمل و نقل را می توان جزو اصلی ترین گروه های آسیب دیده از کرونا برشمرد.

 

وی با بیان اینکه در سطح استان 235 دستگاه اتوبوس نسبت به جابه جایی مسافر اقدام می کنند، بیان کرد:  30 شرکت اتوبوسرانی با سه هزار و 500 رانند فعال در حوزه برون شهری در گلستان فعالیت می کنند و یک هزار و 500 ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از خودروهای سواری، اتوبوس و مینی بوس در سطح استان فعال هستند.

 

 

کد خبر 956618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha