ورود داوطلبانه سپاه و بسیج برای تامین پارچه مخصوص ماسک/ نیاز روزانه استان ۴۰۰ هزار عدد برآورد شد

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان با اشاره به کمبودماسک در استان گفت: سپاه و بسیج اصناف داوطلبانه پذیرفتند که پارچه مخصوص ماسک را از مبدأ گرفته و به کارگاه ‌های تولیدی ماسک ثبت نام شده در سامانه imed.ir تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان، سینا خسروی عصر دوشنبه(13 مرداد ) در بازدید از کارگاه‌ تولید ماسک موسسه خیریه خیّرین گمنام رفسنجان بیان کرد: طبق آخرین گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان به ما اعلام کرده روزانه 400 هزار عدد ماسک در سطح استان مورد نیاز مردم و کادر درمانی در مراکز بهداشتی و بیمارستان های شهرستان ها است.

 

 

 

معاون امور بازرگانی توسعه و تجارت سازمان صمت استان کرمان تصریح کرد: کارگاه های سطح استان کرمان روزانه 200 هزار عدد ماسک تولید می کنند و کمبود ماسک به دلیل کمبود پارچه مخصوص ماسک است.

 

 

 

وی ادامه داد: با شیوع بحران کرونا کارگاه های تولید ماسک در شهرستان ها راه اندازی شد که یکی از این کارگاه های بی نظیر در رفسنجان ( موسسه خیریه گمنام ) است و روزانه 30 هزار عدد ماسک با اشتغالزایی 120 نفر تولید می کند.

 

خسروی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات، تجهیزات و دستگاه های به روز در این کارگاه و نیز اشتغالزایی خوب، پیش بینی تولید 3 برابری ماسک در روز تا پایان ماه را شاهد خواهیم بود.

 

 

وی گفت: تأمین مواد اولیه به خصوص پارچه مخصوص ماسک یکی از مشکلات کارگاه های تولید ماسک در سطح استان است  و برای اینکه پارچه از مبدأ تولید به بهترین شکل  تا کارگاه‌ ها ماسک دوزی انتقال یابد سپاه و بسیج اصناف به این موضوع ورود کرده و داوطلبانه پذیرفتند که پارچه مخصوص ماسک را از مبدأ تحویل بگیرند و به کارگاه ‌ها برسانند.

 

 

خسروی تأکید کرد: این پارچه فقط به کارگاه های تولید ماسکی تحویل داده می شود که در سامانه imed.ir ثبت نام شده باشند و خود اظهاری را انجام داده باشند.

کد خبر 956635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha