توانایی مدیران در مواقع بحران مشخص می شود

میرغضنفری گفت: توانایی مدیران در مواقع بحران مشخص می شود و اینکه بتوانیم در مواقع بحران تصمیم گیری درستی داشته باشیم بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی؛ «اسماعیل میرغضنفری» عصر امروز (دوشنبه ،13 مرداد) در جلسه ستاد بحران که در سالن اجتماعات فرمانداری انزلی برگزار شد اظهار کرد: با توجه به اینکه قابلیت پیش بینی دقیق بحران ها وجود ندارد تا تصمیمات بهتری در این مواقع گرفته شود باید احتمال وقوع را بسیار جدی بگیریم.

 

فرماندار انزلی با بیان اینکه مسیر حرکت آب نباید دستکاری شود، افزود: دستکاری‌هایی که در مسیر عبور جریان آب‌های سطحی بدون مطالعه انجام می شود باعث شده خسارت های جبران ناپذیری را در سال های اخیر تجربه کنیم.

 

وی سپس نقش شهرداری، هلال احمر و راهداری را در مواقع بحران بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم و به‌ویژه زنان باردار در هنگام بحران ها دچار استرس می شوند به همین منظور مجموعه بهداشت و درمان باید در حال آماده باش بوده و با توجه به محدودیت‌هایی که در خصوص ویروس کرونا وجود دارد، مرکزی استریل را به این امر اختصاص دهد.  

 

میرغضنفری یادآور شد: امکان وقوع سیل در حوزه های روستایی، حاشیه دریا و در محدوده تالاب زیاد است و باید به مردم آن مناطق هشدارهای لازم داده شود.

 

وی سپس خاطر نشان کرد: متاسفانه انزلی کاسه ای شکل بوده و تنها راه حل در هنگام بارندگی های غیر متعارف هدایت آب‌های سطحی با ایجاد زهکش، جابجایی منهول های فاضلاب و جلوگیری از ورود ضایعات در مسیر آب است.

 

میرغضنفری به شهرداری و شورای سلامی شهر پیشنهاد کرد: با تهیه طرح جامع هدایت آبهای سطحی و با همکاری نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت حوزه معاونت عمرانی وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها از تسهیلات کم بهره و یا بلاعوض و امکانات لجستیکی برای رفع این معظل بهره بگیرند. 

 

*کشاورزان ضایعات برنج را بسته بندی کنند

«سید مرتضی عظیمی » نیز در این جلسه با اشاره به سیل سال ۹۸، اظهار کرد: اداره راهداری همواره در این فصل نسبت به پاکسازی دهنه های پل ها برای مواجهه با وقوع سیلاب اقدام می کند.

 

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای انزلی خاطر نشان کرد: به هنگام بارندگی های شدید و جاری شدن سیل، ضایعات درخت‌ها موجب مسدود شدن دهانه پل ها شده و آب ها را به سمت جاده هدایت می کند به همین منظور راهداری باید در پل روستای شیله سر مستقر شود تا از تردد وسایل نقلیه در این محورها خودداری کند.

 

وی یکی دیگر از معضلات موجود در وقوع سیلاب های انزلی را ضایعات برنج عنوان کرد و افزود: سیلابی که روستای شیله سر را تهدید می کند از روستاهای هفت دغنان و بهمبر صومعه سرا جاری می شود و ضایعات برنج و ... دهانه پل ها و راه ها را مسدود و تردد را مختل می کند.

 

وی از جهاد کشاورزی شهرستان خواست تا به کشاورزان توصیه کند ضایعات برنج را بسته بندی کنند.

 

* شبکه آب و فاضلاب انزلی فرسوده است

«کامبیز رضواندل» نیز در این جلسه یکی از معضلات شهر انزلی را آبگرفتگی اعلام کرد و افزود: بارندگی غیر متعارف در سال های اخیر انزلی را دچار معضل کرده و بخشی از این آبگرفتگی ها ناشی ازساخت و سازهای غیر مجاز و بدون ایجاد شبکه های آب و فاضلاب است.

 

معاونت خدمات شهری شهرداری انزلی با بیان اینکه شبکه آب و فاضلاب انزلی فرسوده است تصریح کرد: بهره گیری شبکه آب و فاضلاب شهری انزلی از فاضلاب جهانی می توانست در این زمینه راه گشا باشد.

 

وی یاد آور شد: شهرداری ناگزیر عملیاتی خارج از حیطه قانونی اش را آغاز و ماه گذشته ۱۵کیلومتر از فاضلاب انزلی را لایروبی کرد و به‌زودی ۱۵ کیلومتر از غازیان نیز لایروبی می شود.

 

رضواندل با بیان اینکه هدایت آبهای سطحی در سیستمی مشترک با فاضلاب شهری انجام می شود در حالیکه به شبکه ای مجزا نیاز دارد، اقدامات انجام شده را درمانی برای درد معضل هدایت آبهای سطحی انزلی نداست و گفت: این اقدامات مانند مسکنی است که بر روی زخم های سال‌های گذشته می گذاریم.

 

رضواندل خاطر نشان کرد: برای رفع معضل آبگرفتگی شهر انزلی باید در چهار نقطه از شهر، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی اجرا شود که در حال حاضر این طرح تهیه و برنامه ریزی های لازم روی آن انجام شده اما پول و اعتبارات شهرداری برای اجرای آن کافی نیست.

 

«محمد رضا روحانی منش» نیز در این جلسه از آماده باش نیروهای هلال احمر تیم واکنش سریع این جمعیت خبر داد و افزود: هلال احمر در صورت نیاز در اسکان و تخلیه اضطراری ورود کرده و مرکز هماهنگی ۱۱۲ این جمعیت به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت حوادث است.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر انزلی تامین اقلام اساسی در شرایط عادی و بحرانی را از وظایف اداره صنعت و معدن و تجارت اعلام کرد و یاد آور شد: یکی از مناطق پر خطر این شهرستان روستای آبکنار است که در مواقع بحرانی قفل و ارتباط با آن قطع می شود و باید چاره اندیشی شود.

 

کد خبر 956686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha