یک روستا؛ پیشگام برپایی هیئت های مجازی در آران و بیدگل

مسؤول هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد کویر شهرستان آران و بیدگل از برگزاری برنامه های عزاداری محرم در بستر فضای مجازی خبر داد.

«قربانعلی اکبری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: محرم امسال با شرایط موجود، حال و هوای متفاوتی دارد و در این شرایط برگزاری هر گونه برنامه که سبب تجمع عمومی شود می‌تواند به ادامه‌دار شدن وضعیت شیوع کرونا منجر شود.

 

مسؤول هیئت رزمندگان اسلام حسین آباد کویر افزود: از این رو هیئت امنای این هیئت به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک گفته و به منظور صیانت از سلامت جامعه، ضمن رعایت ضوابط ستاد ملی کرونا، از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارتباط با محیط‌ معنوی هیئت استفاده خواهد کرد.

 

اکبری در ادامه بیان داشت: بر همین اساس مجالس عزاداری و قرائت زیارت عاشورا که همه ساله به مدت ۶۰ روز توسط هیئت رزمندگان اسلام حسین آباد برگزار می شد، امسال به دلیل شیوع کرونا بدون حضور فیزیکی عزاداران برگزار می شود.

 

مسؤول هیئت رزمندگان اسلام حسین آباد کویر افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، برنامه مجازی هیئت بر پایه پویش «هر خانه یک حسینیه» هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در بستر فضای مجازی و اینترنت و با استفاده از شبکه‌های پیام‌رسان برگزار خواهد شد.

 

اکبری با تاکید بر اینکه فضاسازی مناسبی برای نمایش جلوه عزای حسینی در روستا در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: هزینه برگزاری مراسم امسال دهه محرم این هیئت جهت تهیه ماسک و مواد بهداشتی، تهیه بسته های معیشتی خشک برای نیازمندان اختصاص خواهد یافت.

 

مسؤول هیئت رزمندگان اسلام روستای حسین آباد کویر افزود: مناسک رسانه ای محرم این هیئت شامل سخنرانی کوتاه ۱۰ دقیقه ای و طرح سوال و برگزاری مسابقه فرهنگی مذهبی، قرائت زیارت عاشورا و مداحی و روضه خوانی به صورت مجازی خواهد بود.

 

روستای حسین آباد در بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل با دو هزار نفر جمعیت بزرگترین روستای این شهرستان است.

کد خبر 956737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha