جشنواره فیلم و عکس «روایت فتح کرونا» در استان مرکزی برگزار می شود

جشنواره‌ فیلم و عکس دانشگاه علوم پزشکی اراک با عنوان « روایت فتح کرونا» به پاس ثبت زحمات کادر بهداشت و درمان برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان: اراک / کرونا مهمان ناخوانده ای است که نه تنها در شهر و کشور ما بلکه در همه دنیا وارد شده و مشکلات زیادی را برای افراد مختلف از مردم و مسئولان تا کادر بهداشت و درمان به وجود آورده است.

 

از همان ابتدای شیوع این ویروس در استان کادر بهداشت و درمان با تمام توان برای کمک به هم استانی ها و شکست این ویروس پای کار آمده اند و شبانه روز در حال رسیدگی به بیماران هستند که به پاس به تصویر کشیدن این زحمات دانشگاه علوم پزشکی اراک فراخوان این جشنواره ای با این موضوع را اعلام کرده است.

 

«یاسر قربانی» در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: جشنواره‌ فیلم و عکس دانشگاه علوم پزشکی اراک با هدف ثبت زحمات پرسنل کادر بهداشت و درمان و حوزه سلامت استان در روزهای مبارزه با کووید۱۹ و ثبت آثار خلاقانه در این خصوص برگزار می شود.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطر نشان کرد: همه هم استانی های عزیز و تمامی پرسنل دانشگاه علوم پزشکی در استان مرکزی بدون هیچ‌گونه محدودیتی و تنها با شرط داشتن یک گوشی‌ که قابلیت عکاسی و فیلم‌برداری داشته باشد، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در راستای تهیه مستند از رشادتهای مدافهان سلامت اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بر این مهم تاکید داشته اند و ما نیز با برگزاری این جشنواره می خواهیم به رسالت خود در تقدیر از زحمات سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا تقدیر کنیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: امید است ما نیز بتوانیم با برگزاری این جشنواره ایثار و جانفشانی های کادر بهداشت و درمان را در جهاد مقابله با کرونا به تصویر بکشیم.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مبارزه با کرونا را یک جهاد بزرگ دانست و بیان کرد: آیندگان باید بدانند که در این کشور و استان چه تلاش هایی شده است و در این راه خطیر چه شیرمردان و شیر زنانی پای به میدان مبارزه با کرونا گذاشته اند و جان خود را در راه سلامت هموطنان از دست داده اند.

 

قربانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه علاقه مندان و همکاران حوزه سلامت استان می توانند آثار خود را تا آخر مرداد ماه 99از طریق لینک @arak_mu در تلگرام برای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک ارسال کنند، ادامه داد: اصول زیبایی‌شناسی و تلفیق موضوعی ایثار و گذشت و درمان و بهداشت در روزهای مبارزه با کرونا ویروس در خلق آثار، مورد توجه گروه داوری قرار خواهد گرفت.

 

وی با بیان اینکه عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند، افزود: محدودیتی در ارسال تعداد عکس ها وجود ندارد، عکس‌ها می توانند با نرم افزارهای تلفن همراه تا جایی ویرایش شوند که سندیت عکس مخدوش نشود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: عکس‌های ارسالی می بایست با فورمت JPEG و فاقد لوگو، نوشته و تاریخ باشد و شرکت کنندگان مشخصات تصویر، محل عکس، و نام عکاس را در پایین عکس ارسالی ارسال کنند.

 

مدیر روابط عمومی در مورد شرایط ارسال اثر در بخش فیلم گفت: آثاری که با استفاده از فیلم‌های آرشیوی موجود در فضای مجازی ساخته شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند و زمان فیلم‌های متقاضی شرکت در بخش اصلی حداقل ۳۰ ثانیه و حداکثر ۲ دقیقه است.

 

قربانی در ادامه با بیان اینکه محدودیتی در ارسال تعداد فیلم وجود ندارد، ادامه داد: پرسنل می توانند با استفاده از تلفن همراه خود از زحمات، ایثار و رشادتهایی که مدافعان سلامت در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به هموطنان در راستای مهار کرونا انجام می دهند را ثبت نمایند و در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی ادامه داد: امید است با برگزاری این جشنواره بتوانیم گوشه ای از تلاش ها و رشادت های کادر بهداشت و در مان را به تصویر کشیده  قدر دان زحمات آنان باشیم.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در پایان جشنواره به نفرات برگزیده در بخش عکس و  فیلم جوایزی اهدا خواهد شد.

کد خبر 956899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha