تولید گیاهان دارویی محور فعالیت های تحقیقاتی مراکز رشد جهاد دانشگاهی است

اوچی گفت: تولید و پرورش ۳ گیاه دارویی بومی انحصاری استان اردبیل محور فعالیت های تحقیقاتی مراکز رشد جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مهران اوچی اردبیلی» امروز (14 مرداد ماه) در نشست خبری مجازی با حضور خبرنگاران خبرگزاری ها و فعالان مطبوعاتی استان به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: انجام فعالیت های تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی یکی از ظرفیت های بزرگ برای تولید و پرورش گونه های دارویی بومی هست که جهاد دانشگاهی طی سال های اخیر آغاز کرده است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون تولید و پرورش 3 گیاه دارویی بابونه، قره قاچ و کوبر بومی انحصاری استان اردبیل محور فعالیت های تحقیقاتی مراکز رشد جهاد دانشگاهی است.

 

این مقام مسئول افزود: کارهای تحقیقاتی در زمینه فندق در جنگل های فندقلو از دیگر فعالیت های آزمایشگاهی و تحقیقاتی است که طی سال های اخیر در جهاد دانشگاهی آغاز شده و تاکنون کارهای مهمی در این زمینه از جمله ارتقا سطح آزمایشگاه ها و کارهای تحقیقاتی و اخذ زمین برای کشت گونه های ژنتیکی مقاوم در برابر سرمازدگی است.

 

اوچی ادامه داد: فندق یکی از محصولات سودده در دنیا است که اصلی ترین وظیفه این تیم مطالعاتی احیای ذخیره گاه ژنتیکی از جنگل فندقلو برای اصلاح الگوی کشت نهال فندق است.

 

وی خاطر نشان کرد: 16 شرکت فناوری در مراکز رشد جهاد دانشگاهی با 34 طرح فناور در حال انجام کارهای تحقیقاتی هستند و 3 شرکت دانش بنیان نیز در کنار این شرکت ها در حال فعالیت در زمینه کارهای تحقیقاتی و علمی هستند.

 

رئیس جهاد دانشگاهی استان تاکید کرد: داروی سینوزیت با برند «دامپرلی» به مرحله تجاری سازی رسیده و امیدواریم در سال جاری شاهد راه اندازی خط تولید این محصول به عنوان یک داروی گیاهی برای استفاده عموم باشیم.

 

اوچی اعلام داشت: تاکنون 37 خانواده متعلف به گیاه بابونه در منطقه شهرستان نمین شناسایی شده است که کارهای تحقیقاتی در این زمینه برای اصلاح الگوی کشت و کارهای زمینه برای تکثیر این گونه گیاهی انجام می شود.

 

وی عنوان کرد: ذخیره سازی بانک خون بند ناف، فعالیت های مرکز ناباروری قفقاز و فعالیت های تحقیقاتی از دیگر کارهای صورت گرفته در جهاد دانشگاهی استان است.

 

کد خبر 956916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha