جشنواره «حرکت و رویش» مجازی برگزار می شود

غفاری گفت: جشنواره بین المللی حرکت و ملی رویش در اواخر مرداد ماه به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «غلامرضا غفاری» در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به دو جشنواره فرهنگی و بین المللی حرکت و ملی رویش گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفته شد تا برگزاری هر دو جشنواره مجازی باشد.

 

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: سامانه ای برای این جشنواره ها تعریف شده است و نمایشگاه های مجازی در آن برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: جشنواره حرکت از نوزدهم مرداد ماه آغاز و تا بیست و یکم مرداد ماه ادامه دارد که در دانشگاه الزهرا برگزار می شود. همچنین جشنواره رویش نیز از بیست و چهارم تا بیست و هفتم مرداد برپا خواهد شد.

 

غفاری بیان کرد: هر دانشگاه باید در سامانه ای که تعریف شده غرفه های خود را نشان دهد.

 

وی با اشاره به بخش بین المللی نیز گفت: در بخش بین الملل جشنواره حرکت حدود 30 هزار دانشجو از کشورهای مختلف ثبت نام کرده اند. 165 اثر برای بخش نمایشگاهی جشنواره انتخاب شده است که این آثار از آثار 127 کشور بوده است.

 

وی تصریح کرد: تعداد آثار رسیده برای دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت در مرحله اول یک هزار و 548 بوده که پس از پایش اولیه یک هزار و 225 آثار و 891 اثر برای داوری غیر حضوری و تعداد 356 اثر برای داوری حضوری انتخاب شده اند.

 

به گفته معاون فرهنگی وزیر علوم، تعداد 734 نفر از اعضای هیئت علمی که از 91 دانشگاه هستند، آثار را داوری می کنند که 15 نفر از اساتید برای داوری اولیه، 177 نفر برای داوری غیر حضوری، 15 نفر برای داوری حضوری جشنواره توسط کمیته علمی جشنواره انتخاب می شوند که از میان اعضای هیئت علمی با رتبه استادی پنج نفر، دانشیاری 33 نفر، استادیار 150 نفر و 26 نفر مربی با کمیته علمی در حال همکاری هستند.

 

وی همچنین به جشنواره ملی رویش اشاره کرد و گفت: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می شود که در بخش رقابتی کانون های برگزیده، آثارهای برگزیده کانونی و ایده های برتر است و بخش غیر رقابتی معرفی چهره موفق کانونی، نمایشگاه دستاوردهای کانون ها، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی را شامل می شود.

 

غفاری بیان کرد: فراخومان هشتمین جشنواره ملی رویش از بیستم تیر ماه سال جاری از ششم مرداد لغایت شش مرداد ماه اعلام شد که 87 دانشگاه در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند. تعداد پنج هزار و 368 هزار کانون فرهنگی، هنری، دینی و اجتماعی در این جشنواره فعالیت دارند و دستاوردهای خود را در معرض رقابت قرار می دهند.

 

کد خبر 956961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha