غدیر کانون حفظ ارزش‌های انسانی، آدرس بهشت و وسیله تمیز پاک از ناپاک است

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گفت: غدیر کانون حفظ ارزش‌های انسانی، آدرس بهشت و وسیله تمیز پاک از ناپاک است،

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در آستانه فرارسیدن عید غدیر در مسجد جامع ازگل به سخنرانی پرداخته و گفت: امیرمومنان امام علی(ع) آینه جمال و جلال خداوند هستند.

وی افزود: حضرت امیرمومنان امام علی(ع) اسم اعظم خداوند هستند که تمام اسماء جمالیه و جلالیه در ایشان نهفته است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) سرالله هستند، عنوان کرد: در مراحل ظاهری همه افعال و حرکات حضرت رنگ معجزه را دارد و عادی نیست. هنگام تولد به اذن خداوند دیوار کعبه برای ایشان شکافته می شود. حضرت در رحم مادر ذاکر خدا بودند به گونه‌ای که حضرت آمنه(س) ذکرهای ایشان را می‌شنیدند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسم مبارک امیرمومنان امام علی(ع) را خداوند برای ایشان معین می‌کنند، اظهار کرد: تولد حضرت امیرمومنان همچون ولادت وجود نازنین پیامبر اسلام(ص) همراه با معجزات متعدد بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه محبت امیرمومنان امام علی(ع) را در قلب داشتن و نظر بر وجه ایشان عبادت است، ابراز کرد: در حدیثی پیامبر(ص) فرمودند هر کس دوست دارد هر آنچه را همه پیامبران در سیرت و صورت دارند را ببیند به وجه علی نظر کند.

وی ادامه داد: لقب «امیرمومنان» برای امام علی(ع) از جانب خداوند انتخاب و از طریق جبرئیل نازل شده است و این لقب از اول دنیا تا آخر دنیا برای احدی نیامده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با استناد به روایت دیگری از پیامبر(ص) بیان کرد: خداوند امیرمومنان امام علی(ع) را امیر همه امامان و سفرای الهی قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هر کس ولایت امیرمومنان را قبول نداشته باشد نزد خداوند هیچ حجت و دلیلی نخواهد داشت، گفت: همه مومنان ایمان خود را از امیرمومنان امام علی(ع) می‌گیرند او یک شخص تنها نیست ریشه دینداری و انسانیت است.

وی افزود: نماز ستون دین اما استوانه آن امیرمومنان امام علی(ع) هستند، حضرت امیرمومنان امام علی(ع) نماز را رونق می‌دهند، ایشان کسی هستند که دلدادگی و ارتباط با خلق خدا او را از ارتباط و دلدادگی با خدا بازنمی‌دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه اگر مومنان شکست ندارند به این علت است که امیرمومنان امام علی(ع) امیر آنها است، عنوان کرد: غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه واقعه‌ای است که برای هیچ کسی جز امیرمومنان امام علی(ع) طراحی نشده است.

 تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اینکه هرکس محبت و ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را بپذیرد او جهنمی نخواهد شد، گفت: خداوند نعمتی بالاتر از ولایت خلق نکرده است. غدیر عیدالله اکبر است امر امامت خداوند در غدیر بر امیرمومنان امام علی(ع) جلوه کرد.

وی با بیان اینکه غدیر کانون حفظ ارزش‌های انسانی، آدرس بهشت و وسیله تمیز پاک از ناپاک است، اظهار کرد: هر کس ولایت امیرمومنان امام علی(ع) را بپذیرد پاک و کسی که نپذیرد ناپاک است.

امام جمعه موقت تهران در پایان خاطرنشان کرد: روز عید غدیر به هر کس می‌توانید هدیه بدهید، اطعام در غدیر به منزله اطعام هزاران نفر است، در روایات آمده که آن روز لبخند بزنید، مناسک و شعائر غدیر را بزرگ بدارید. غدیر را بی‌نظیر جلوه دهید همچون عزاداری روز عاشورا که آن را بزرگ می‌دارید. امام زمان(عج) خشنود می‌شوند.

کد خبر 956985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha