بیش از ۷۰ برنامه در حوزه دفاع مقدس توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان انجام ‌می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در سال جاری حدود ۷۶ برنامه شاخص در حوزه دفاع مقدس در استان داریم و به طور خاص در حوزه بزرگداشت سردار سلیمانی ۱۰ برنامه را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، محمدرضا علیزاده سه شنبه (14 مرداد) در نشست سردار معروفی، فرمانده سپاه ثارالله استان با شورای معاونین اداره کل ارشاد گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی در حوزه های مختلف دارد به خصوص اینکه امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است و از طرفی اولین سالگرد شهادت سردار مقاومت و سردار مظلوم، حاج قاسم سلیمانی است که برنامه هایی تدوین شده است‌.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در ادامه بیان کرد: به طور کلی به مناسبت این ایام یکسری برنامه ها را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد که خوشحالیم این توفیق ظرف سال های اخیر نصیب بنده، همکاران و جامعه فرهنگی و هنری شد که به طور ویژه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثری بردارد و همگام با سایر نهادها، دستگاه ها، موسسات دولتی و غیردولتی بتوانند به سهم خود، تلاش هایی داشته باشند.

 

 

وی اظهار داشت: به طور ویژه از سال 97 که استان بحث کنگره 6 هزار و 500 شهید استان را داشت، ارتباط نزدیکی با رده های مختلف سپاه و دستگاه های فرهنگی داشتیم و شاهد آن برنامه هایی است که خوشبختانه در سال 97 اجرا شد و به نظر من جزو برنامه های فرهنگی ماندگار استان بود.

 

 

علیزاده ادامه داد: در سال گذشته ما همکاری نزدیکی با حوزه بسیج عشایر داشتیم و بحث یادواره عشایری استان بود که باز ما تولیدات خیلی خوبی در حوزه های مختلف داشتیم و خوشبختانه این ارتباط تنگاتنگ وجود داشت و در سال جاری نیز به مناسبت های ویژه ای که در آن قرار داریم هم چهلمین سالگرد دفاع مقدس و هم اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، باعث شده این هماهنگی، انسجام و همراهی تداوم داشته باشد که این را برای خود توفیقی می دانیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری حدود 76 برنامه شاخص در حوزه دفاع مقدس چه در شهرستان ها و چه در استان داریم و به طور خاص در حوزه بزرگداشت سردار سلیمانی 10 برنامه اولیه برنامه ریزی شده که دنبال می کنیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست های ما، با توجه به اینکه ماموریت های گسترده ای که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد، سعی کردیم تعادل و توازن مناسب را در برگزاری برنامه ها، رویدادها و کارهای مختلفی که در این حوزه قرار است انجام بشود، شکل بگیرد؛ یعنی تلاش ما بر اعتدال و میانه روی در همه برنامه ها بوده است.

 

 

وی بیان کرد: یکی دیگر از سیاست ها تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی و به طور ویژه دستگاه های فرهنگی در سطح استان بوده است که نتیجه این تعاملات را قطعاً می بینید؛ یک بخش آن تعاملات بسیار زیاد و نزدیک در حوزه های ذکر شده است و دستگاه های تبلیغی، ترویجی و فرهنگی و انسجامی که الان در این دوره بین دستگاه ها وجود دارد، شاید مثال زدنی باشد.

 

 

علیزاده در ادامه اظهار داشت: نکته دیگر بحث دوری از هرگونه حاشیه است؛ ما فارغ از هرگونه مسائل تلاش کردیم در این حوزه و در این اداره کل و در بین همکاران و مدیران، با تفکرهای مختلف همه با هم کار می کنند و هدفشان واقعاً فعالیت و کار فرهنگی و دغدغه اصلی مجموعه بحث های فرهنگی بوده است.

 

 

 

وی در بحث توسعه و ایجاد تشکل های فرهنگی و هنری غیردولتی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم که اگر بتوانیم تشکل ها را حمایت کرده و توسعه دهیم تا ایجاد شوند و ما به عنوان دولت خوب نظارت کنیم خیلی از مشکلات حل می شود حتی در حساس ترین موضوعات که معمولاً دغدغه هایی در رشته های هنری وجود دارد شاید بعضاً به نظارت لازم بر می گردد که تلاش کردیم این نظارت ها را دقیق و جدی دنبال کنیم و تشکل ها را توسعه دهیم.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: در همین راستا 3 تشکل جامع داریم؛ تشکل خانه هنرمندان که تشکل نوپایی است و برخاسته از جامعه هنری است و خوشبختانه تلاش های خوبی داشتند و کار را دنبال می کنند؛ اتحادیه تشکل ها و موسسات فرهنگی قرآن و عترت و در حوزه مطبوعات نیز خانه مطبوعات استان را داریم.

 

حجت الاسلام مصطفی گرجی، مدیرستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان هم در سخنانی با توضیح پیرامون سه شنبه های تکریم؛ اولویت طرح را دیدار با خانواده شهدا دانست و گفت: این برنامه از دهه کرامت آغاز و تا هفته دفاع مقدس ادامه دارد.

 

وی افزود: وزیر ارشاد و رییس ستادکانون های مساجد کشور هر هفته میهمان یکی از این برنامه ها از طریق ویدیو کنفرانس در استان ها هستند که این هفته میهمان برنامه کرمان می شوند.

 

حجت الاسلام گرجی با بیان اینکه به لحاظ پیش زمینه برنامه های استان به نام شهید سلیمانی، این برنامه در گلزارشهدای کرمان و با تجلیل از خانواده شهیدان انجم شعاع و مصطفوی برگزار می شود.

 

 

کد خبر 957018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha