بهبود یافتگان کرونا، پلاسمای خون خود را اهدا کنند

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: از بهبودیافتگان بیماری کرونا خواهشمندیم به شکرانه بازیافتن سلامتی خود، با مراجعه به مراکز اهدای خون پلاسمای خون خود را برای درمان دیگر بیماران کرونایی اهدا کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان، با اشاره به تأثیر کرونا بر میزان ذخایر خونی اظهار داشت: ما هرساله با فرارسیدن فصل تابستان و ایام گرم سال با کاهش میزان اهدای خون شهروندان مواجه بوده‌ایم اما امسال متأسفانه همه‌گیری بیماری کرونا مزید بر علت شده تا در کنار گرمای هوا ذخایر خونی استان اصفهان را به‌طور چشمگیری کاهش دهند.

وی ادامه داد: اگرچه از نظر ذخایر خونی و بانک خون با کمبود مواجه نیستیم اما باید در نظر داشته باشیم که به‌طور معمول، همیشه ذخایر خونی بانک خون استان اصفهان بیش از 7 روز بوده اما این میزان اکنون به کمتر از نصف کاهش پیداکرده و به 3 روز رسیده که اگر این روند ادامه داشته باشد می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با دعوت از مردم برای اهدای خون بیان کرد: از همه هم‌استانی‌های عزیز دعوت می‌کنم که با مراجعه به مراکز انتقال خون و اهدای خون خود سلامتی را به بیماران نیازمند خون هدیه دهند. در این راستا ما به همه گروه‌های خونی نیاز داریم و از همه افراد با گروه‌های خونی مختلف برای اهدای خون دعوت می‌کنیم.

وی با تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز انتقال خون خاطرنشان کرد: مراکز انتقال خون در ایام غیر کرونا روزانه در چند نوبت ضدعفونی و همه موارد ضروری بهداشتی در آن‌ها رعایت می‌شد که این پروتکل‌ها با شیوع ویروس کرونا تشدید شده و علاوه بر ضدعفونی‌های مکرر، فاصله‌گذاری اجتماعی، اهدای دستکش به اهداکنندگان، ضدعفونی کردن دست‌های اهداکنندگان، استفاده کارکنان و پرستاران مراکز از لباس‌ها، ماسک، شیلد و تجهیزات بهداشتی و غیره در نظر گرفته شده هم‌استانی‌های عزیز می‌توانند بدون هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی به این مراکز مراجعه و نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

زینلی با تأکید بر اهمیت اهدای خون افزود: برای پیشگیری و در امان ماندن از ابتلا به کروناویروس همواره توصیه وزارت بهداشت و کارشناسان و پزشکان بر ماندن در خانه بوده و هست مگر در موارد ضروری که با توجه به اهمیت اهدای خون در درمان بیماری‌ها، اهدای خون نیز یکی از موارد ضروری به حساب می‌آید که ایجاب می‌کند مردم برای اهدای خون خود به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی با دعوت از بهبودیافتگان کرونا بیان کرد: از عزیزانی که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده و اکنون بهبود پیدا کرده‌اند نیز به‌طور ویژه دعوت می‌کنیم که به شکرانه بازیافتن سلامتی خود، نسبت به اهدای پلاسمای خون خود اقدام کرده و به درمان دیگر بیماران کرونایی کمک کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان درباره تأثیر پلاسمای خون بهبودیافتگان در درمان بیماران تصریح کرد: پلاسمای خون بهبودیافتگانی که از بیمارستان ترخیص شده و مدت حداقل 28 روز از ترخیص آنان گذشته باشد، می‌‌تواند روند درمانی افرادی که به‌تازگی به این بیماری مبتلا شده‌اند را تسریع ببخشد و به همین دلیل بر اهدای پلاسما از سوی این افراد تأکید ویژه‌ای داریم./

کد خبر 957035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha