معرفی سالانه ۵۰ رقم جدید زراعی و باغی در مراکز تحقیقات کشاورزی

بازرگان گفت: سالانه در مراکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی حدود ۴ هزار پروژه تحقیقاتی انجام می شود و ۵۰ رقم جدید در حوزه زراعی و باغی معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «کامبیز بازرگان» عصر امروز(سه شنبه 14 مرداد) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه تحقیقات کشور متشکل از 20 مؤسسه تحقیقاتی و 34 مرکز تحقیقات بخش کشاورزی در سطح استان های مختلف به امر آموزش بخش کشاورزی مشغول هستند.


رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ادامه داد بخش کشاورزی به چهار ستون اعم از منابع پایه آب و خاک و جنگل ها، سرمایه در بخش کشاورزی برای تولید غذا و منابع انسانی و بهره برداران و ستون چهارم که از اهمیت بیشتری برخوردار است و شاید در این بخش با محدودیت رو به رو باشیم دانش و مهارت است.

 

بازرگان افزود: کشور ما به طور ذاتی با محدودیت در منابع پایه رو به رو است و دانش و مهارت در توسعه کشاورزی و ارتقای تولید نقش اساسی دارد.

 

وی یادآور شد: کشور در شرایط فعلی با تحریم ظالمانه رو به رو است و موضوع امنیت غذایی بسیار حائز اهمیت است و آن چیزی که می تواند ضامن امنیت غذایی در بخش کشاورزی باشد نفوذ بیش از پیش در بخش کشاورزی است.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی متذکر شد: مراکز تحقیقات با بخش های مختلف به طور مداوم تلاش می کنند تا با انجام تحقیقات و دستیابی به دانش نوین علم نوین را تلفیق کنند و به دست بهره برداران برسانند.

 

بازرگان افزود: در مراکز تحقیقات بخش کشاورزی حوزه زراعت، ارقام جدید با زمینه ارتقای تولید، معرفی روش های مختلف بهره بری بهتر و اصلاح ژنتیکی محصولات باغی و دامی و روش های متفاوت در دام و شیلات و انواع آبزیان و روش های حفاظت طبیعی و تولید در جنگل ها و حفاظت از منابع طبیعی، خاک و غیره مورد توجه و پیگیری قرار می گیرد.

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: سالانه در مراکز تحقیقات حدود چهار هزار پروژه تحقیقاتی انجام می شود و 50 رقم جدید در حوزه زراعی و باغی معرفی می شود و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

بازرگان با بیان اینکه سالانه بیش از 200 یافته جدید پژوهشی به حوزه بخش کشاورزی معرفی می شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این اقدامات نویدبخش تولید بیشتر محصولات کشاورزی در بخش کشاورزی باشد.

 

کد خبر 957041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha