خبرنگاری و حرفه ای مهم و حساس

خبرنگاران و اصحاب رسانه افراد عاشقی هستند که با دغدغه و تلاش به دنبال گره گشایی و رفع چالش های جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، خبرنگاری یک حرفه پر دغدغه، جز مشاغل سخت و عاشقانه ای است که تعداد زیادی از افراد در قالب رسانه های مختلف در این عرصه فعالیت می کنند و به عنوان چشم و گوش جامعه مطرح هستند.

 

خبرنگاران به عنوان قشری فعال برای گره گشایی از مشکلات مردم و کمک به توسعه و اعتلای جامعه فعالیت شبانه روزی دارند که تعطیلات، برف و گرما بر فعالیت آن ها اثر نمی گذارد و همواره با بکارگیری توانایی و دانش خود در تحقق رسالت سنگین و خطیر خود در تلاش و کوشش هستند.

 

ضعف های قانونی در حمایت از این قشر، بی توجهی به رسالت خطیر و عضویت در گروه مشاغل سخت و همچنین انتظارات نامقول برخی نهادهای خصوصی و دولتی از مشکلات و چالش های این حرفه مهم به شمار می رود که اگر اصلاح قوانین و بسترهای حمایتی فراهم شود شاهد نتایج خوبی در رفع نیازها این دسته از افراد خواهیم بود.

 

تعامل و همکاری بین رسانه ها و روابط عمومی سازمان های دولتی و خصوصی فرصتی برای رفع چالش های جامعه است و هرچقدر این روابط در بین دولت ها تقویت و سازمان ها در رده های مختلف به موضوع اطلاع رسانی و رسانه توجه داشته باشند، رشد و پیشرفت در آن نهادها اتفاق خواهد افتاد.

 

*نقش بی بدیل خبرنگاران در جنگ نرم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: رسانه های در نبرد رسانه ای و جبهه نرم نقش بی بدیل و اثرگذاری دارند که جریان های منفی را دفع و فرصت های ناامیدی را از بین می برند.

 

حجت الاسلام «رمضانعلی معتمدی» با اشاره به اینکه ایجاد ناامیدی در جامعه با استفاده از فعالیت های رسانی از توطئه های دشمنان است، افزود: رسانه ها با ایجاد امیدواری و بیان واقعیت های جامعه مانع از ایجاد فضای ناامیدی در جامعه بشوند.

 

وی ادامه داد: رسانه ها با انتشار واقعیت ها و بیان حقیقت های زندگی و اخبار اثرگذار در زندگی مردم اثربگذارند و مانع ترویج فرهنگ های غلط غربی بشوند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حفظ جایگاه قلم و عدم سو استفاده از این ابزار را مهم بیان کرد و یادآورشد: جایگاه و ارزش قلم به قدری است که پروردگار نسبت به آن  قسم یاد کرده و باید جایگاه آن حفظ شود.

 

وی با اشاره به تلاش های اصحاب رسانه گفت: تجلیل از فعالیت های آن لازم است که هر ساله در سطح استان اصفهان انجام می شود و امسال برنامه هایی برای این  روز پیش بینی شده که بخش زیادی از آن به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

*خبرنگاران با کمترین امکانات در خدمت جامعه هستند

 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصحاب رسانه با کمترین امکاناتو مزایا بیشترین خدمات و فعالیت را برای رفع نیازها و معرفی دستاوردها و اقدامات انجام می دهند.

 

«فتح الله معین» افزود: فعالیت های خبرنگاران برای پیشرفت جامعه و رفع معضلات موثر و کارآمد است و آن ها بدون نگاه به کمبودهای شغلی عاشقانه فعالیت خود را ادامه می دهند.

 

وی با اشاره به مقبولیت این شقر در پیش مردم، خاطرنشان کرد: مردم فعالان رسانه را به عنوان افراد موثر در جامعه و توانمند در رفع مشکلات و چالش های اجتماعی می شناسند و همواره قدردان زحمات و تلاش های آن ها هستند.

 

این عضو شورای شهر اصفهان فعالیت رسانه ها در جامعه را نشانه دموکراسی و آزادی بیان کرد و اظهارداشت: میزان فعالیت رسانه ها، آزادی و دموکراسی را نشان می دهد که وجود جایگاه ویژه برای خبرنگاران در برنامه ها و آزادی در نقد و انتقاد از نمونه ها و مصادیق جایگاه مهم رسانه ها و توجه به این قشر در کشورمان است.

 

*نقد پذیری مسئولان در برابر رسانه ها لازم است

 

فرماندار گلپایگان گفت: نقد پذیری مسئولان در برابر رسانه ها لازم است که این اقدام موجب کاهش مشکلات و رفع چالش های شهرستان می شود.

 

«حسین یارمحمدیان» با اشاره به جایگاه رسانه و خبرنگاران افزود: فعالیت رسانه ها علاوه بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، در برخی از مواقع موجب پیشگیری از وقوع جرم نیز می شود.

 

وی ادامه داد: چشم بینای رسانه و نظارت آن بر دستگاه های اداری مانع از وقوع جرم می شود و وقتی که کارمند و مسئول نظارت رسانه ها را ببینند آن وقت تخلف آن ها کم می شود و نقاط ضعف جبران خواهد شد.

 

فرماندار گلپایگان با بیان اینکه رسانه ها به دنبال گره گشایی از مشکلات هستند، خاطرنشان کرد: از نقد خبرنگاران نباید فراری و برخورد بدی نسبت به آن داشته باشیم بلکه با پذیرش آن به پیشرفت جامعه کمک کنیم.

کد خبر 957129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha